Anketa:
Chata Cementarka, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Chata uprostred lesa. Bar, jedlo a možnosť ubytovania. Krásne prostredie na relax. Štvorkolky a crossy sa majú kde vyšantiť.
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Bratislavský Kraj |
Typ: | Penzión |
Pridal: | diedo 24.01.2007 (17:03) |
Poloha: | N 48.293 E 17.126 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 24366 |
Nadmorská výška: | 400.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Z Borinky stále po ceste/neceste (záleží aká bola zima) stále rovno a po 6,5km je na ľavej strane veľká luka a odbočka do prava a už len 400m a si tam.
Alebo z Lozorna odbočiť ku priehrade (aby si ju mal po pravej strane) a odtiaľ je už nova asfaltová cesta (8km) k spomínanej lúke akurát teraz musíš odbočiť do ľava.
Adresa, Kontakt:
www.cementarka.sk
02/444 56 340
Chatová oblasť Košarisko, Prepadlé Údolie
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Hrad Biely kameň, Slovensko | Hrad | 6.3 km JV |
2. | Biofarma príroda, Stupava, Slovensko | Reštaurácia | 6.3 km Z |
3. | MX trať Stupava, Slovensko | Motokrosová trať | 6.8 km Z |
4. | Pezinská Baba, Slovensko | Priesmyk | 8.3 km SV |
5. | Pohoda u Draka, Stupava, Slovensko | Občerstvenie | 8.7 km Z |
6. | Ice Land Pezinok, Zmrzlina + Kebab, Slovensko | Fast food | 10.6 km V |
7. | Pretorians Moto Klub "CLUBHOUSE", Slovensko | Bar | 10.8 km JZ |
8. | Yamaha Tersus .s.r.o, Bratislava, Slovensko | Moto shop | 11.0 km J |
9. | Styx Bratislava, Slovensko | Moto shop | 12.2 km J |
10. | Hotel Remy, Slovensko | Hotel | 12.2 km J |

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!