ISSN 1336-6491 | Online: 3601 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Sagrada Familia (UNESCO), Barcelona, Španielsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

Sagrada Familia alebo Sagrada Família je masívna rímskokatolícka bazilika v Barcelone, ktorá je vo výstavbe už od roku 1882. Jej predpokladané dokončenie je stanovené na rok 2026 pri príležitosti osláv 100. výročia smrti architekta tohto chrámu Antonia Gaudího.

Je budovaná v štýle stredovekých katedrál s použitím jedinečného Gaudího dizajnu a pohanskej symboliky. Svojou výškou a masívnosťou sa ešte pred dokončením stala dominantou mesta Barcelona. Od roku 2005 sú fasáda zrodenia a hrobka, rovnako ako ďalšie Gaudího diela, spoločne zapísané na zozname Svetového dedičstva UNESCO.

Články:

Fotogaléria:

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

01.01.2016 - Awia

Sagrada Familia (UNESCO), Španielsko

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Španielsko
Región:Katalansko
Typ:Kostol
Pridal:Awia 02.01.2016 (06:59)
Poloha:N 41.404 E 2.174
Približná poloha:nie
Čitatelia:6827
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Dom Casa Batlló (arch. Antonio Gaudí - UNESCO), Barcelona, ŠpanielskoPamiatka1.5 km JZ
2.Ulica La Rambla, Barcelona, ŠpanielskoPamiatka2.6 km J
3.Circuit de Barcelona-Catalunya, ŠpanielskoOkruh19.7 km S
4.Okruh Parkmotor Castellolí, ŠpanielskoOkruh45.6 km SZ
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »