Anketa:
Rieka a priehrada Suoi Dau (Suối Dầu), Vietnam - Bod záujmu - Tip na Výlet
Každú chvíľu musím zastaviť a zorientovať sa ale nakoniec sa mi darí trafiť cestičku okolo priehrady. Super, som dobre. Zbytky asfaltu, diery, ešte väčšie diery, šotolina, piesok, no parádne enduro, škoda že sedím na skútri, tu by sa dalo pekne vyblázniť na niečom dospelejšom. Po asi 15tich kilometroch sa predo mnou objavuje nádherná scenéria – „delta“ rieky napájajúcej priehradu ako pomaly preteká pomedzi veľké kamene. Priezračná voda má okolo 24°C, ideálna na schladenie v obednej horúčave. Nedotknutá príroda a nikde živej duše, nádhera.
Články:
Fotogaléria:
12.02.2016 - Mishko

Detaily:
Krajina: | Vietnam |
Región: | okolie Nha Trang |
Typ: | Pláž |
Pridal: | Mishko 15.02.2016 (07:00) |
Poloha: | N 12.138 E 109.037 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 4968 |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Vodopády Yang Bay, Vietnam | Prírodný úkaz | 14.8 km SZ |
2. | Pláž Cam Hai Dong (Cam Hải Đông), Vietnam | Pláž | 20.3 km JV |
3. | Skylight bar 360˚, 45. poschodie hotela, Nha Trang, Vietnam | Vyhliadka | 20.8 km SV |
4. | Národný park Nui Chua, Vietnam | Prírodný úkaz | 47.5 km J |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!