ISSN 1336-6491 | Online: 1523 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29874
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Rozhľadňa Soblahov - Dúbravka, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Rozhľadňa Soblahov - Dúbravka, Slovensko - Bod záujmu

Rozhľadňa Soblahov s prístreškom na sedenie sa nachádza v katastri obce Soblahov pri Trenčíne, nad miestnym cintorínom, na trase bývalej lesnej železničky Trenčín - Selec. Miestna časť obce sa nazýva Dúbravky - Jalovčina.

Rozhľadňa sa tiež nachádza v blízkosti známej cyklotrasy Trenčín – Soblahov – Mníchova Lehota – Trenčianska Turná – Trenčianske Stankovce - Selec.

Začala sa stavať v polovici októbra 2015 občianskym združením Spolok priateľov Soblahova, pod vedením nadšenca Miroslava Mrázika a podľa projektového návrhu Ing. arch. Jána Kvasnicu.

Celková výška rozhľadne je 9,5 metra a môžete z nej vidieť panoramatický pohľad na okolité obce, ako je Soblahov, Trenčianska Turná, Mníchová Lehota, mesto Trenčín, až po smer Nové Mesto nad Váhom a značnú časť pohoria Strážovských vrchov, Považského Inovca a Bielych Karpát.

Projekt Rozhľadne Soblahov bol financovaný výlučne zo súkromných zdrojov a bol celý postavený svojpomocne ľuďmi naklonenými tomuto projektu. Išlo väčšinou o nadšencov a ľudí, ktorým je Soblahov srdcu blízky.

Rozhľadňa bude slúžiť všetkým milovníkom krásnych výhľadov, turistiky a cykloturistiky.

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Trenčiansky Kraj
Typ:Vyhliadka
Pridal:Awia 04.04.2016 (09:59)
Poloha:N 48.866 E 18.088
Približná poloha:nie
Čitatelia:11860
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

fb Rozhľadňa Soblahov Dúbravka

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Penzión Tiberia, SlovenskoPenzión3.8 km SZ
2.Trenčiansky hrad, SlovenskoHrad4.4 km SZ
3.Muzeum kolies ETOP, Trenčín, SlovenskoMúzeum4.5 km SZ
4.Rímsky nápis na hradnej skale, Trenčín, SlovenskoZaujímavosť4.6 km SZ
5.Gazdovský dvor, Trenčianska Turná, SlovenskoReštaurácia4.8 km JZ
6.Autocamping Trenčín na Ostrove, SlovenskoKemping5.1 km SZ
7.Honda Trenčín - PH KONZULTA s.r.o., SlovenskoMoto shop5.9 km SZ
8.Motopark Trenčín - MX Trať, SlovenskoMotokrosová trať6.2 km Z
9.Skalka nad Váhom, SlovenskoPamiatka6.6 km S
10.Predajňa all4moto.sk, Trenčín, SlovenskoMoto shop6.8 km SZ
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »