ISSN 1336-6491 | Online: 2379 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (1)

Solivar pri Prešove, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Vysunutá expozícia Slovenského technického múzea. Komplex objektov, ktoré slúžili na čerpanie a varenie soli.

Málo známe, no napriek tomu zaujímavé múzeum, odporúčam.

Prehliadka trvá asi 50 minút. Vstupné:
dospelí: 50Sk
zľavnené: 30Sk

apríl - október: vstupy o 9:00, 10:30, 13:00, 14:30 a 16:00
november - marec: vstupy o 9:00, 10:30, 13:00 a 14:30

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Prešovský Kraj
Typ:Múzeum
Pridal:Wicky 11.04.2007 (17:38)
Poloha:N 48.977 E 21.277
Približná poloha:nie
Čitatelia:13350
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

t.č. 051/ 77 574 27 ohlásiť skupinu nad 15 ľudí

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Ducati Prešov (AUTO100 spol. s.r.o.), SlovenskoMoto shop2.5 km JZ
2.Mestská športová hala, Prešov, SlovenskoŠtadión3.2 km Z
3.Harley-Davidson Prešov, SlovenskoMoto shop3.8 km Z
4.Petro a spol. Yamaha, Prešov, SlovenskoMoto shop4.1 km SZ
5.CC trať Haniska pri Prešove, SlovenskoMotokrosová trať4.2 km JZ
6.SP MOTO Prešov, SlovenskoMoto shop4.7 km S
7.Zbojnícky hrad (Soľnohrad), Ruská Nová Ves, SlovenskoHrad5.0 km V
8.MARAKAŇA - countrycross ring, Veľký Šaris, SlovenskoMotokrosová trať7.5 km SZ
9.ŠARIŠ PARK, SlovenskoReštaurácia8.5 km SZ
10.Kapušiansky hrad, SlovenskoHrad9.3 km S
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »