ISSN 1336-6491 | Online: 2517 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (2)

La Canapele, Vama Veche - ZLODEJI, Rumunsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

La Canapele - ZLODEJI, Rumunsko - Bod záujmu

Na konci augusta sme šli do BG cez RO ako minulý rok. Aj teraz ako minulý rok sme jednu noc prespali vo Vama Veche (hippiesácka dedinka). Znovu ubytovanie v La Canapelle, príjemný (dovtedy) motorkársky pub s ubytovaním na poschodí a otvorenou reštauráciou na prízemí. Vzadu dvor s kamerou. Zaplatili sme dopredu na jednu noc, zložili batožinu a šli sme sa konečne najesť a napiť. Behom asi troch, štyroch hodín, poobede za bieleho dňa môjho Gladiusa niekto musel naložiť do dodávky a odviezť. Musel v tom mať prsty niekto z toho hotela. Iste dal niekomu echo, že je tam šikovná motorka na ďalší predaj, že treba konať rýchlo,lebo sme len na jednu noc a šli sme dolu na pláž. Tam nás musel niekto strážiť, aby vedeli koľko majú času. Kamera pro forma. V správnej chvíli ju niekto otočil do neba. Všetko dohodnuté, aj s políciou,ktorá prišla za hodinu až z Mangalie a nie z miestnej policajnej stanice. Takže pozor aj na tých, čo sa na Vás usmievajú.

vanilka - Ukradnuté moto: Vama Veche NIKDY viac

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Rumunsko
Región:Východna čast
Typ:Mesto
Pridal:vanilka 28.09.2016 (11:26)
Poloha:N 43.753 E 28.573
Približná poloha:nie
Čitatelia:7286
Povrch:asfalt

Prístup:

Nepristupovat .... vyhnut sa oblukom

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »