Anketa:
Inovecká chata (790 m n.m.), Slovensko - Bod záujmu - Jedlo
Inovecká chata je postavená vo výške 790m, v členitom Inoveckom pohorí.
Už po desaťročia je Inovecká chata a celá oblasť magnetom pre turistov z celého Slovenska. Inovecká chata bola postavená pod najvyšším kopcom Inovec (Nová rozhľadňa) (1042m) podľa dostupných informácií prvý krát už v roku 1921. Táto chata však nebola dobre postavená a preto ju v roku 1931 prestavali. Po pár rokoch, v roku 1944 ju vypálili Nemci. V 50-tych rokoch 20. storočia sa chata opäť stavia a turistom slúži s malými úpravami až dodnes. V roku 2010 prešla chata komplexnou rekonštrukciou.
Na chate je výborná kuchyňa, príjemný personál pripravený plniť vaše priania - preto, ak neviete kam cez týždeň, kde sa ísť zašiť, čo cez víkend, kde s deťmi, budeme radi, ak sa zastavíte.
Fotogaléria:
11.11.2016 - MHs

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Trenčiansky Kraj |
Typ: | Reštaurácia |
Pridal: | Awia 12.11.2016 (09:11) |
Poloha: | N 48.785 E 18.048 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 6829 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Autom / moto z obce Trenčianske Jastrabie, pri obecnom úrade je veľká smerová tabuľa a odtiaľ už pokračujete 9 km priamo ku chate. Alebo ku chate vedú 4 turistické chodníky - asi 2 hod krásnej prechádzky z obcí Tr. Jastrabie (žltá), Mníchova Lehota (zelená, čerevná), Selec (zelená) Dubodiel (modrá).
Adresa, Kontakt:
www.inoveckachata.sk
Inovecká chata je otvorená
pondelok - piatok: od 09.00 hod - 17.00 hod, (pre ubytovaných hostí otvorené až do 21.30 hod.)
v sobotu a v nedeľu: do 19.00 hod (kuchyňa do 17.00hod.) - pre ubytovaných hostí otvorené až do 21.30 hod.)
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Nová Rozhľadňa na Považskom Inovci (1042 m n.m.), Slovensko | Vyhliadka | 1.2 km J |
2. | Gazdovský dvor, Trenčianska Turná, Slovensko | Reštaurácia | 7.2 km S |
3. | Kálnická koliba, Slovensko | Reštaurácia | 8.7 km Z |
4. | Rozhľadňa Soblahov - Dúbravka, Slovensko | Vyhliadka | 9.5 km S |
5. | Viridis Kulháň (Zlatníky), Slovensko | Piknik | 9.6 km J |
6. | Letisko Trenčín (okruh), Slovensko | Okruh | 9.6 km SZ |
7. | Hrad Beckov, Slovensko | Hrad | 10.9 km Z |
8. | Stiborov Dvor, Beckov, Slovensko | Reštaurácia | 11.2 km Z |
9. | Motopark Trenčín - MX Trať, Slovensko | Motokrosová trať | 11.2 km S |
10. | Bar Dobré Časy, Malé Hoste - ZRUŠENÝ, Slovensko | Bar | 11.7 km JV |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!