ISSN 1336-6491 | Online: 1787 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Inovecká chata (790 m n.m.), Slovensko - Bod záujmu - Jedlo

Nová Rozhľadňa na Považskom Inovci (1042 m n.m.), Slovensko - Bod záujmu

Inovecká chata je postavená vo výške 790m, v členitom Inoveckom pohorí.

Už po desaťročia je Inovecká chata a celá oblasť magnetom pre turistov z celého Slovenska. Inovecká chata bola postavená pod najvyšším kopcom Inovec (Nová rozhľadňa) (1042m) podľa dostupných informácií prvý krát už v roku 1921. Táto chata však nebola dobre postavená a preto ju v roku 1931 prestavali. Po pár rokoch, v roku 1944 ju vypálili Nemci. V 50-tych rokoch 20. storočia sa chata opäť stavia a turistom slúži s malými úpravami až dodnes. V roku 2010 prešla chata komplexnou rekonštrukciou.

Na chate je výborná kuchyňa, príjemný personál pripravený plniť vaše priania - preto, ak neviete kam cez týždeň, kde sa ísť zašiť, čo cez víkend, kde s deťmi, budeme radi, ak sa zastavíte.

Fotogaléria:

11.11.2016 - MHs

Nová Rozhľadňa na Považskom Inovci (1042 m n.m.), Slovensko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Trenčiansky Kraj
Typ:Reštaurácia
Pridal:Awia 12.11.2016 (09:11)
Poloha:N 48.785 E 18.048
Približná poloha:nie
Čitatelia:6829
Povrch:asfalt

Prístup:

Autom / moto z obce Trenčianske Jastrabie, pri obecnom úrade je veľká smerová tabuľa a odtiaľ už pokračujete 9 km priamo ku chate. Alebo ku chate vedú 4 turistické chodníky - asi 2 hod krásnej prechádzky z obcí Tr. Jastrabie (žltá), Mníchova Lehota (zelená, čerevná), Selec (zelená) Dubodiel (modrá).

Adresa, Kontakt:

www.inoveckachata.sk


Inovecká chata je otvorená

pondelok - piatok: od 09.00 hod - 17.00 hod, (pre ubytovaných hostí otvorené až do 21.30 hod.)
v sobotu a v nedeľu: do 19.00 hod (kuchyňa do 17.00hod.) - pre ubytovaných hostí otvorené až do 21.30 hod.)

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Nová Rozhľadňa na Považskom Inovci (1042 m n.m.), SlovenskoVyhliadka1.2 km J
2.Gazdovský dvor, Trenčianska Turná, SlovenskoReštaurácia7.2 km S
3.Kálnická koliba, SlovenskoReštaurácia8.7 km Z
4.Rozhľadňa Soblahov - Dúbravka, SlovenskoVyhliadka9.5 km S
5.Viridis Kulháň (Zlatníky), SlovenskoPiknik9.6 km J
6.Letisko Trenčín (okruh), SlovenskoOkruh9.6 km SZ
7.Hrad Beckov, SlovenskoHrad10.9 km Z
8.Stiborov Dvor, Beckov, SlovenskoReštaurácia11.2 km Z
9.Motopark Trenčín - MX Trať, SlovenskoMotokrosová trať11.2 km S
10.Bar Dobré Časy, Malé Hoste - ZRUŠENÝ, SlovenskoBar11.7 km JV
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »