ISSN 1336-6491 | Online: 1523 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29874
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (2)

Viridis Kulháň (Zlatníky), Slovensko - Bod záujmu - Jedlo

Perfektné grilovano-údené pstruhy, možnosť uloviť si vlastného, zopár zverov v ohrade, majú aj nealko pifko a dá sa tam fajn posedieť.

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Trenčiansky Kraj
Typ:Piknik
Pridal:analog 30.07.2009 (10:48)
Poloha:N 48.705 E 18.096
Približná poloha:nie
Čitatelia:25561
Nadmorská výška:320.0 m n.m.
Povrch:spevnená cesta

Prístup:

Najlepšie po asfaltovej ceste z dedinky Zlatníky, treba odbočiť na hlavnom námestí pri autobusovej zastávke doľava.

Adresa, Kontakt:

www.kulhan.sk

www.travelatlas.sk/pobebravie/kulhan.html

Alena Mikušová - VIRIDIS ,
Zlatníky - Kulháň 298, 038/5391651, 0903/940960

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Bar Dobré Časy, Malé Hoste - ZRUŠENÝ, SlovenskoBar3.2 km V
2.Z Duchonky na vrch Panska Javorina, SlovenskoVyhliadka4.0 km J
3.DUCHONKA CAMPING, SlovenskoKemping4.0 km J
4.Duchonka, SlovenskoJazero4.6 km J
5.Topoľčiansky hrad, SlovenskoHrad6.2 km JZ
6.Nová Rozhľadňa na Považskom Inovci (1042 m n.m.), SlovenskoVyhliadka8.7 km SZ
7.CC trať Nová Lehota, SlovenskoMotokrosová trať9.3 km JZ
8.Inovecká chata (790 m n.m.), SlovenskoReštaurácia9.6 km S
9.Horná Dolná, SlovenskoDedina10.0 km JZ
10.Hotel Inovec, Nová Lehota - Bezovec, SlovenskoHotel10.3 km JZ
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »