Anketa:
Motopub SLZA, Sečovce, Slovensko - Bod záujmu - Jedlo
Motopub, Sports bar, Sauna, Jacuzzi, Veterán salón, Bowling, Biliard, Stolný tenis, Stolový futbal, Ubytovanie, Parkovanie v objekte a iné...
Podnik v motorkárskom štýle, kde sú vítaní nielen motorkári. Obslúži vás príjemná dámska obsluha. Každý piatok sa usporadúva akcia, či už živá hudba alebo deejay.
Pozor: za tringelty sa tam nás trúbi...
Články:
Fotogaléria:
17.04.2007 - Awia

17.04.2007 - Awia

17.04.2007 - Awia

17.04.2007 - Awia

17.04.2007 - Awia

17.04.2007 - Awia

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Košický Kraj |
Typ: | Bar |
Pridal: | Awia 17.04.2007 (20:23) |
Poloha: | N 48.702 E 21.664 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 34828 |
Nadmorská výška: | 127.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Ak prídete do Sečoviec od Košíc, stále rovno po hlavnej ceste smerom na Michalovce, asi 70m pred železničným priecestím po pravej strane sídli firma SONaP. Pub sa nachádza v areáli tejto firmy. Ak prídete od Michaloviec, tak 70 m za železničným priecestím naľavo
Adresa, Kontakt:
Kochanovská 327,
Sečovce
www.kamnapivo.sk
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | THE C CAFÉ, Trebišov, Slovensko | Občerstvenie | 8.4 km JV |
2. | MX a CC trať Trhovište, Slovensko | Motokrosová trať | 9.5 km V |
3. | Dargovský priesmyk, Slovensko | Priesmyk | 10.3 km SZ |
4. | Kostol Kuzmice, Slovensko | Kostol | 15.5 km JZ |
5. | Hrad Slanec, Slovensko | Hrad | 15.9 km JZ |
6. | Gejzír Herľany, Slovensko | Prírodný úkaz | 17.7 km SZ |
7. | Yamaha Michalovce - Jarek Moto, Slovensko | Moto shop | 17.9 km V |
8. | Vyhliadka na Slanské vrchy, Slovensko | Vyhliadka | 18.6 km JZ |
9. | Bunkre pri Slanskej Hute, Slovensko | Pamiatka | 18.9 km JZ |
10. | Jazero Izra, Slovensko | Jazero | 19.3 km JZ |

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!