ISSN 1336-6491 | Online: 1765 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia (8)

Vápenný Vrch, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Vápenný Vrch, Slovensko - Rozhladna

Rozhľadňa podľa posledných info (2013) už nieje na mieste. - zhnila a zbúrali ju.

Vápenný vrch (536 m.n.m.) sa nachádza v pohorí Tríbeč približne kilometer nad obcou Skýcov. Na celom kopci sa nachádzajú ihličnaté stromy. Na vrchu sa nachádza drevená rozhľadňa, ktorá je vysoká 18,5 metra. V okolí vrchu sa nachádza 6 jám (lomov), kde sa v minulosti ťažilo vápno, to sa zbieralo a odvážalo do neďalekých vápenných pecí, kde sa následne pálilo. Jednotlivé lomy sú pospájané peknými a zarovnanými cestičkami a trasy sú dobre označené tabulami s jednotlivými lomami.


Vápenný Vrch, Slovensko - Vyhlad na Skycov
Vápenný Vrch, Slovensko - Vyhlad smer Klatova Ves
Vápenný Vrch, Slovensko - Vyhlad smer Mochovce
Vápenný Vrch, Slovensko - Vyhlad smer Partizanske

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Nitriansky kraj
Typ:Veža
Pridal:Zephyr 13.05.2007 (13:10)
Poloha:N 48.506 E 18.414
Približná poloha:nie
Čitatelia:14975
Nadmorská výška:536.0 m n.m.
Povrch:spevnená cesta

Prístup:

Cestou 3. triedy zo Skýcova smerom na Klátovú Novú Ves sa na ľavej strane nachádza Vápenný vrch (536 m.n.m.) Treba dávať pozor, odbočka nie je veľmi značená, skôr sa dá všimnúť pri ceste smerom do Skýcova. Je to len taká nenápadná odbočka doprava, je tam len spevnená cesta, zo začiatku porastená trávou, neskôr hlina s kamením, posledný úsek je trošku strmší ale nič čo by sa nedalo zvládnuť.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Trasa: Veľké Uherce - Skýcov - Bošany, SlovenskoTrasa0.6 km V
2.MX trať Skýcov, SlovenskoMotokrosová trať1.3 km SV
3.Motokrosová trať Ješková Ves Brody, SlovenskoMotokrosová trať6.3 km SZ
4.Zubria obora, SlovenskoZaujímavosť7.2 km JZ
5.Živánska veža, SlovenskoVeža8.9 km JV
6.Salaš KOSTRIN, Janova Ves, SlovenskoReštaurácia9.0 km SZ
7.Chateau Topoľčianky - vinárske závody, SlovenskoZaujímavosť9.3 km J
8.Šotolina Veľké Pole, Penhýbel - Malá Lehota, SlovenskoTrasa10.2 km V
9.Vodná nádrž Veľké Uherce, SlovenskoPláž10.6 km S
10.MX trať Veľké Uherce, SlovenskoMotokrosová trať11.8 km S
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »