Anketa:
Autocamping Jana Liptovská Kokava, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Auto -Moto Camping JANA- Liptovská Kokava. Perfektný prístup majiteľky, nádherný výhľad na Tatry, možnosť ubytovania aj pod strechou Penziónu. V sezóne možnosť pripraviť teplé raňajky. Nádherné miesto ako v raji.
Hľadáte kľud, zotavenie a nádherný výhľad?
Toto všetko nájdete na našom malom roľníckom dvore ďaleko od dopravného ruchu:
kamping je ideálnym východiskovým bodom na pešie aj cyklistické túry do Vysokých, Nízkych a Západných Tatier,
môžete skúsiť netradičné športy ako rafting, paragliding, horolezectvo,
ak máte radi vodu, skúste stráviť dni pri Liptovskej Mare, alebo na termálnych kúpaliskách v Liptovskom Jáne, v Bešeňovej, či v aquaparku Tatralandia,
pre tých, ktorí majú radi zimné športy, je v dedine k dispozícii lyžiarsky vlek,
milovníci kultúry si môžu prezrieť ľudovú architektúru, historické pamiatky, múzeá, kostoly, alebo môžete navštíviť naše jaskyne...
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Žilinský kraj |
Typ: | Kemping |
Pridal: | janogsx 31.07.2017 (16:10) |
Poloha: | N 49.092 E 19.819 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 6753 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Asfalt, trávnatá plocha
Adresa, Kontakt:
Liptovská Kokava, 032 44, číslo domu 226, tel. 0)915 809 865,
e-mail: jana.jurcova@centrum.sk
www.beijana.szm.com
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | MX trat Liptovský Peter - Kaleník, Slovensko | Motokrosová trať | 6.2 km JZ |
2. | Koliba Červený kút, Slovensko | Reštaurácia | 6.9 km JZ |
3. | Trasa Motoride Tour 2007, Slovensko | Trasa | 7.3 km JZ |
4. | Letisko Jamník, Slovensko | Trasa | 8.0 km Z |
5. | Kemp Borová sihoť, Slovensko | Kemping | 10.2 km JZ |
6. | Medvedia Štôlňa, Slovensko | Baňa | 10.4 km SZ |
7. | Vodná elektráreň Čierny Váh, Slovensko | Zaujímavosť | 11.3 km JV |
8. | Termálny prameň Liptovský Ján, Slovensko | Prameň | 11.4 km JZ |
9. | Podzemie pod Vežami, Slovensko | Múzeum | 11.6 km JZ |
10. | Tri studničky, Slovensko | Prameň | 11.8 km SV |

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!