Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2083 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (1)

Trasa západným brehom soľného jazera Chott el Djerid, Tunisko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

Najväčšie soľné jazero nielen v Tunisku, ale aj v celej Sahare - Chott el Djerid sa dá obísť nie len po asfalte aj aj offroad po západnom brehu. Za Neftou západne sa dá zísť do jazera (pri vrtnej veži). Vedie tam množstvo ciest dá sa hodne improvizovať. Nadmorská výška kolíše od -60 m do +80m...


Panoráma: Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

Čím bližšie pôjdete k vode tým je väčšie riziko že sa soľná škrupina prepadne a zajazdíte si v nepríjemnom blate. Pravdepodobne tu stretnete voľne žijúce ťavy, pisty sú pieskové, miestami aj malé duny. Celá trasa do Douz má 170 km ale posledných 30-40 km už je po pevných cestách.

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko
Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko
Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko
Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

Články:

Fotogaléria:

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Chott el Djerid - soľné jazero - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Tunisko
Región:Západ
Typ:Trasa
Pridal:Awia 13.02.2018 (08:23)
Poloha:N 33.589 E 8.050
Približná poloha:nie
Čitatelia:7442
Povrch:asfalt
Dĺžka trasy:170.0 km
Prevýšenie trasy:960 m

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Chott el Djerid - soľné jazero, TuniskoPrírodný úkaz24.0 km SV
2.Kulisy z natáčania Star Wars (Mos Espa), TuniskoZaujímavosť49.0 km SZ
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »