ISSN 1336-6491 | Online: 1280 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30186
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17811)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12375)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (2)

Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko

Národný park El Torcal de Antequera sa nachádza v pohorí Sierra del Torcal severne od mesta Antequera. Je preslávený zaujímavými scenériami a skalnými výtvormi. V Jurských dobách to bolo dno mora, ktoré bolo neskôr vyzdvihnuté až do nadmorskej výšky 1300m. V okolí sú rôzne viac aleba menej vzdialené vyhliadky.

Panoráma: Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Články:

Fotogaléria:

07.03.2018 - Awia

Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

07.03.2018 - Awia

Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

07.03.2018 - Awia

Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

07.03.2018 - Awia

Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

07.03.2018 - Awia

Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

07.03.2018 - Awia

Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

07.03.2018 - Awia

BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko

07.03.2018 - Awia

Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

07.03.2018 - Awia

BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko

07.03.2018 - Awia

BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko

07.03.2018 - Awia

Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

07.03.2018 - Awia

Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Španielsko
Región:juh
Typ:Prírodný úkaz
Pridal:Awia 08.03.2018 (10:47)
Poloha:N 36.952 W 4.545
Približná poloha:nie
Čitatelia:6536
Nadmorská výška:1336.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Hore na planinu vedie asfaltka. Je tam návštevnícke centrum a reštika.

Adresa, Kontakt:

El Torcal de Antequera (EN)

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.El Camino Del Rey, ŠpanielskoPrírodný úkaz20.6 km Z
2.Museo Picasso, Malaga, ŠpanielskoMúzeum28.0 km JV
3.Katedrála Malaga, ŠpanielskoKostol28.1 km JV
4.Rímske divadlo a pevnosť Alcazaba, Malaga, ŠpanielskoHrad28.1 km JV
5.Pláž Sacaba, Malaga , ŠpanielskoPláž31.4 km J
6.Letecké múzeum Malaga, ŠpanielskoMúzeum32.0 km J
7.Vyhliadka Sierra de Loja (1471.1 m n.m.), ŠpanielskoVyhliadka38.9 km SV

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »