ISSN 1336-6491 | Online: 2214 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29847
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia (4)

Priesmyk MELS (Marx Engels Lenin Stalin) Ashuu, Kirgizsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

MELS Ashu, Kirgizsko - Bod záujmu

MELS - MarxEngelsLeninStalin :-))))

Priesmyk Mels-Ashu sa nachádza v regióne Naryn, v blízkosti obce Baetovo. Výška prechodu dosahuje 3420 metrov. Názov priesmyku bol na počesť K. Marxe, F. Engelsa, V. Lenina a I. Stalina. Skratka MELS bola vytvorená z prvých písmen ich názvov. V prvých desaťročiach sovietskej moci bolo veľmi populárne vytvoriť mená mužov a žien takým spôsobom, takže Mels-Ashu nie je len priechod, ale aj populárne meno muža.

The Mels-Ashu pass is located in Naryn region. Near village Baetovo village. The height of the pass reaches 3420 meters. The name of the pass was in honor of K. Marx, F. Engels, V. Lenin and I. Stalin. The acronym MELS was formed from the first letters of their names. In the first decades of Soviet power, it was very popular to create the male and female names using such way, so Mels-Ashu, is not only a pass, but also a popular male name.
The assault of the Mels-Ashu pass is included in tour itineraries because the panorama that opens from the top is also as beautiful as the view from the famous the pass Moldo-Ashuu pass The landscape on the way to the pass is very diverse. The hills alternate with canyons of red clay, and from the height of bird flight you can see the entire valley

www.baibol.kg

Články:

Fotogaléria:

03.04.2018 - MaAT

MELS Ashu, Kirgizsko - Bod záujmu

03.04.2018 - MaAT

MELS Ashu, Kirgizsko - Bod záujmu

03.04.2018 - MaAT

MELS Ashu, Kirgizsko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Kirgizsko
Región:Naryn
Typ:Priesmyk
Pridal:MaAT 17.04.2018 (08:07)
Poloha:N 41.078 E 75.072
Približná poloha:nie
Čitatelia:6079
Nadmorská výška:3420.0 m n.m.
Povrch:šotolina
Dĺžka trasy:75.0 km
Prevýšenie trasy:1500 m

Prístup:

Na trase Tash Rabat - Betov. Vychodný nástup je hlina, za dažďa šmyklavé blato. Fascinujuce výhľady do doliny smerom na Baetov.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Tash Rabat, KirgizskoPamiatka33.8 km JV

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »