Anketa:
Motokrosový areál ZE-TEC Slovenské Pravno, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Do motokrosového areálu sa vstupuje po kontaktovaní správcu a jeho súhlase
Jazdenie je po súhlase správcu možné od 7 hod. do 20 hod.
V prípade svojvoľného vstupu do areálu sa bude skutok považovať za neoprávnený vstup na cudzí pozemok
Pri vstupe do areálu za účelom tréningu si musí jazdec zabezpečiť osobu, ktorá mu v prípade úrazu poskytne prvú pomoc
Jazdec musí mat na sebe všetky bezpečnostné prvky podľa platných predpisov SMF
Prísny zákaz jazdiť v protismere!!!! Smer jazdy je v protismere hodinových ručičiek.
Odpadky je potrebné zanechávať len na vopred vyhradenom mieste k tomuto účelu
http://www.smf.sk/c-2305/motokrosovy-areal-slovenske-pravno/
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Žilinský kraj |
Typ: | Motokrosová trať |
Pridal: | Redakcia 27.01.2018 (15:08) |
Poloha: | N 48.898 E 18.754 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 7330 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Kontakt:
Marián Zelienka
0910 904 226
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Prameň Budiš, Slovensko | Prameň | 2.7 km J |
2. | Hadviga, Slovensko | Osada | 3.1 km SZ |
3. | Vrícke sedlo, Slovensko | Priesmyk | 6.9 km SZ |
4. | Znievsky hrad, Slovensko | Hrad | 7.9 km S |
5. | Turčianske Teplice - kúpele, Slovensko | Mesto | 8.7 km JV |
6. | Pizzéria Znievsky dvor, Kláštor pod Znievom, Slovensko | Reštaurácia | 9.1 km SV |
7. | Športovo-rekreačné zariadenie Drienok Mošovce, Slovensko | Kemping | 10.1 km V |
8. | Trasa: Trnavá Hora - Šútovo, Slovensko | Trasa | 10.7 km JV |
9. | Hatalisko, Tužina, Slovensko | Miesto pre stan / bivak | 11.0 km Z |
10. | Prameň rieky Nitra, Slovensko | Prameň | 11.4 km SZ |
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!