Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1555 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29713
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17571)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12142)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

MVE Čoltovo - elektráreň so šnekovou turbínou, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

MVE Čoltovo - šneková turbína  - Bod záujmu

Zaujímavú vodnú elektráreň som zbadal náhodou cestou domov za obcou Čoltovo.

Info z www.kraft-on.com:

Z pohľadu migrácie rýb sa nám v rámci projektu MVE Čoltovo podarilo zrealizovať najekologickejšiu malú vodnú elektráreň na Slovensku.

Voda priteká voľne a svojou hmotnosťou pôsobí na zakrivené listy šnekovej turbíny. Vznikajúci rotačný pohyb sa prostredníctvom pružnej čapovej spojky odovzdá do prevodovky, z ktorej pokračuje ďalej do generátora. Asynchrónny generátor zabezpečí transformáciu rotačnej kinetickej energie na elektrickú energiu, tým je splnený účel technologického zariadenia.

Fotogaléria:

27.06.2018 - Awia

MVE Čoltovo - šneková turbína  - Bod záujmu

27.06.2018 - Awia

MVE Čoltovo - šneková turbína  - Bod záujmu

27.06.2018 - Awia

MVE Čoltovo - šneková turbína  - Bod záujmu

27.06.2018 - Awia

MVE Čoltovo - šneková turbína  - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Zaujímavosť
Pridal:Awia 28.06.2018 (07:54)
Poloha:N 48.498 E 20.375
Približná poloha:nie
Čitatelia:9434
Nadmorská výška:234.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Je to hneď sa dedinou Čoltovo smerom na Rožňavu, vidieť to z hlavnej cesty. Dá sa tam odparkovať a 100m prejsť prípadne na cestovnom endure aj trochu po poli...

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Jaskyňa Domica (UNESCO), SlovenskoPrírodný úkaz7.3 km V
2.Kemping Baradla, MaďarskoKemping9.3 km V
3.Jaskyňa Baradla - Aggtelek (UNESCO), MaďarskoPrírodný úkaz9.3 km V
4.Priepasť Silická ľadnica, SlovenskoPrírodný úkaz11.0 km SV
5.Autocamping Tornaľa, SlovenskoKemping11.2 km JZ
6.Silická planina - trasa Silica - Jablonov nad Turňou, SlovenskoTrasa11.8 km SV
7.Trasa Aggtelek - Jósvafő, MaďarskoTrasa12.1 km V
8.Trasa Štitnik - Hriňová, SlovenskoTrasa16.8 km S
9.Penzión a Reštaurácia Konský Dvor, Brzotín, SlovenskoPenzión17.5 km SV
10.Geoglyph Salamandra, Szinpetri, MaďarskoZaujímavosť18.3 km V
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »