Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1008 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29729
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17579)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12150)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia (8)

Trasa Štitnik - Hriňová, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Štitnik - Hriňová

Ľahká enduro trasa vhodná aj pre iné moto. Cesta je vedená cez krásne prostredie hôr. Asfalt ma miestami svoje diery ako každá viacmenej neudržiavaná cesta. Trasa má asi 100km preto odporúčam pred cestou natankovať, môže sa stať, že benzínka bude zavretá :) Cesta ma mnoho zákrut a prevýšenia. Nechýbajú odpočinkové miesta na vrcholoch, kde je úžasný výhľad a možnosť fotenia. Natankovať kofolku môžte v niektorej z dedín po ceste. Na obed odporúčam v polovici cesty Hnúšťu.

Štitnik - Hriňová
Štitnik - Hriňová
Štitnik - Hriňová

Články:

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Trasa
Pridal:Filipincek 28.07.2008 (17:51)
Poloha:N 48.650 E 20.368
Približná poloha:nie
Čitatelia:13623
Povrch:asfalt

Prístup:

Prístup je od Rožňavy. Poprípade od opačného smeru je to od Zvolena, kde treba pokračovať na Detvu a v Krivani na konci odbočiť do ľava na Hriňovú. Pozor odbočka nieje moc viditeľná.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Ochtinská aragonitová jaskyňa, SlovenskoPrírodný úkaz4.6 km Z
2.Slavošovský tunel, SlovenskoZaujímavosť9.5 km SZ
3.Penzión a Reštaurácia Konský Dvor, Brzotín, SlovenskoPenzión9.5 km V
4.Koprášsky viadukt, SlovenskoZaujímavosť10.4 km Z
5.Kaštieľ Betliar, SlovenskoHrad12.2 km SV
6.Rožňava, námestie a veža, SlovenskoVeža12.2 km V
7.Silická planina - trasa Silica - Jablonov nad Turňou, SlovenskoTrasa14.7 km JV
8.Priepasť Silická ľadnica, SlovenskoPrírodný úkaz15.0 km JV
9.MVE Čoltovo - elektráreň so šnekovou turbínou, SlovenskoZaujímavosť16.8 km J
10.Reštaurácia a Penzión Contesa, Krásnohorské Podhradie, SlovenskoPenzión16.9 km V
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »