Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2517 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Hrad Šomoška a Kamenný vodopád, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Hrad Šomoška a Kamenny vodpád, Slovensko - Bod záujmu

Hrad Šomoška (Somoskői vár) je zrúcanina hradu v chotári obce Šiatorská Bukovinka v okrese Lučenec, v bezprostrednej blízkosti slovensko-maďarskej štátnej hranice nad maďarskou obcou Somoskő (Šomoška).

Kamenný vodopád vznikol pred 4 miliónmi rokov z bazaltovej lávy, ktorá stuhla v kráteri bývalej sopky pod zemským povrchom.Päť až šesťboká stĺpovitá odlučnosť sa vytvára pri pomalom chladnutí lávy, je charakteristická pre bazalt, avšak v takejto ohnutej forme sa radí medzi európske unikáty. Bazaltové stĺpy boli odkryté ťažbou suroviny pri výstavbe hradu.

Fotogaléria:

22.09.2018 - Slavo13

Hrad Šomoška a Kamenny vodpád, Slovensko - Bod záujmu

22.09.2018 - Slavo13

Hrad Šomoška a Kamenny vodpád, Slovensko - Bod záujmu

22.09.2018 - Slavo13

Hrad Šomoška a Kamenny vodpád, Slovensko - Bod záujmu

22.09.2018 - Slavo13

Hrad Šomoška a Kamenny vodpád, Slovensko - Bod záujmu

14.05.2014 - gilbert

hrad Somoška z maďarskej strany

14.05.2014 - gilbert

bašta hradu  Somoška z slovenskej strany

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Banskobystrický Kraj
Typ:Hrad
Pridal:Slavo13 29.09.2018 (08:00)
Poloha:N 48.171 E 19.857
Približná poloha:nie
Čitatelia:6518
Povrch:asfalt

Prístup:

K hradu aj Kamennemu vodopádu odporúčam ísť z Maďarskej strany z obce Somoskő. Kde sa dá zaparkovať priamo pod hradom. takže nieje problem prejst aj v moto oblečení. Ku kamennemu vopádu je to približne 150m od hradu po zelenej značke. Ďalej po zelenej značke asi 50m od kamenneho vodopádu sa nachádza ešte kamenne more.

Vstupné 1,50€ dospeli.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Trasa Salgótarján - Cered, MaďarskoTrasa5.3 km J
2.Kaplnka Sedembolestnej Panny Márie, Galamba pri Fiľakove, SlovenskoKostol7.5 km SZ
3.Moto areál, Fiľakovské Kľačany, SlovenskoMotokrosová trať15.7 km SZ
4.Enduro/cross trať Ožďany, SlovenskoMotokrosová trať22.7 km S
5.Oždianske serpentíny, SlovenskoTrasa23.5 km S
6.Kostol svätej Alžbety (Muľa), SlovenskoKostol24.9 km Z
7.Revúcke krkaháje, SlovenskoTrasa27.3 km SV
8.Zbrojnica, Halič okr. Lučenec, SlovenskoReštaurácia29.3 km SZ
9.Haličský zámok, SlovenskoHrad29.3 km SZ
10.Turecký most Poltár, SlovenskoPamiatka29.4 km S

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »