ISSN 1336-6491 | Online: 2604 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Khor Virap - kláštor, Arménsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Khor Virab, Arménsko - Bod záujmu

Khor Virap je arménsky kláštor v bezprostrednej blízkosti tureckej hranice, 8 km od mesta ARTAS a približne 30 km južne od hlavného mesta Jerevan . Kláštor sa nachádza v areáli náleziská starovekého mesta ARTAS. Je jedným z najvýznamnejších miest v Arménsku: ako pre pútnikov, tak pre turistov. Dôležitú úlohu hrá tiež blízkosť impozantného Araratu , arménskej národnej hory, dnes ležiace na území Turecka.

Khor Virap je známy predovšetkým tým, že tu bol väznený Gregor Osvetitel. Gregor tu bol na na rozkaz arménskeho kráľa Trdata III. uväznený v kobke po dobu 13 rokov. Po udelení milosti sa stal kráľovou pravou rukou v náboženských otázkach, obaja sa následne zaslúžili o to, že sa v roku 301 Arménsko stala prvou krajinou na svete, ktorá prijala kresťanstvo za svoje štátne náboženstvo.

Články:

Fotogaléria:

10.10.2018 - erbe

Khor Virab, Arménsko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Arménsko
Región:okolie Jerevanu
Typ:Kostol
Pridal:erbe 18.11.2018 (08:13)
Poloha:N 39.878 E 44.576
Približná poloha:nie
Čitatelia:5658
Nadmorská výška:830.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Asfaltová cesta

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »