Anketa:
Vodná nádrž Horné Orešany, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Kľudné pohodové miesto priamo pri vode. Pre tých ktorý majú radi odreagovanie sa osamote s motorkou vedľa seba. Celú tu rovinku ako vyjdete von z Orešian idete v podstate vedľa vodnej nádrže podla mňa na slovenské pomery v celku pekné miesto pre tých ktorý preferujú kopce viac než rovinu.
Fotogaléria:
12.04.2019 - Roach

12.04.2019 - Roach

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Trnavský Kraj |
Typ: | Jazero |
Pridal: | Roach 13.04.2019 (08:00) |
Poloha: | N 48.474 E 17.413 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 6454 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Po hlavnej cez Horné orešany až von a pri odbočke do lava uvidíte tabulu na kaviaren u kováčov, potom už len rovno až na koniec samotnej cesty , potom do lava a stále smerom dole rovno až ku vode. Mierne tá cesta bude pri vode zhoršená ale dá sa tam s motorkou pohode ist až dole priamo ku vode, odstavíte motorku hned vedla vodnej nádrže. Dalej už ajtak nebude cesty.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Penzión EDEN, Smolenice, Slovensko | Penzión | 2.4 km S |
2. | Reštaurácia Lalia, Slovensko | Reštaurácia | 2.6 km V |
3. | Jaskyňa Driny, Slovensko | Prírodný úkaz | 3.1 km S |
4. | Reštaurácia EDEN Smolenice, Slovensko | Reštaurácia | 4.6 km S |
5. | Smolenický zámok, Slovensko | Hrad | 4.6 km S |
6. | Priehrada Boleráz, Slovensko | Miesto pre stan / bivak | 5.0 km SV |
7. | Motokárový okruh Dlhá pri Trnave, Slovensko | Okruh | 6.1 km J |
8. | B-club Doľany, Slovensko | Reštaurácia | 7.0 km J |
9. | Miesto pre stan Buková - pláž, Slovensko | Miesto pre stan / bivak | 7.4 km SZ |
10. | Loď na suchu, Doľany, Slovensko | Zaujímavosť | 7.6 km J |
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!