Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2749 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29860
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12218)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Lanckorona, Poľsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Lanckorona, Poľsko - Bod záujmu

Lanckorona je historická osada trocha ako Vlkolínec. Akurát v domčekoch sú útulné reštaurácie pekné námestie a zrúcanina hradu. Je aj možnosť ubytovať sa. V podstate najlepšie info nájdeš na webe.


Video: Lanckorona. Dávne mestečko ako zo sna

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Poľsko
Región:Wadovice
Typ:Osada
Pridal:tomper71 05.05.2019 (08:07)
Poloha:N 49.846 E 19.714
Približná poloha:nie
Čitatelia:7365
Povrch:asfalt

Prístup:

Asi najkrajšia trasa je z Poľskej Jablonky,smer Nižná Zubrica cez Babigórsky park Narodowy. Ďalej na Zawoju Skawica Maków Podhalanski z Makowa je možnosť ísť na Sucha Beskidzka a potom na Budzow a smer Lanckorona. Babigórsky park je v novom asfalte odetý takže si užijete. A z osady je cca 30km do Krakowa čo určite tiež stojí za návštevu.

Adresa, Kontakt:

Lanckorona (EN)

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Trasa Červený Kláštor - Osvienčim, PoľskoTrasa20.8 km J
2.Kempovacie miesto, Zagrody, PoľskoMiesto pre stan / bivak24.2 km JZ
3.Kempovacie miesto, Policzne, PoľskoMiesto pre stan / bivak28.6 km JZ
4.U Szwagra - Skvelý kebab, Krakov, PoľskoFast food28.9 km SV
5.Krakov, PoľskoMesto29.4 km SV
6.Soľná baňa Wieliczka, PoľskoBaňa30.7 km SV
7.Kempovacie miesto, Kocierz Moszczanicki, PoľskoMiesto pre stan / bivak32.1 km Z
8.Góra Żar - nádrž na kopci a vyhliadka, PoľskoVyhliadka35.8 km Z
9.Hviezdoslavova horáreň, SlovenskoMúzeum37.2 km JZ
10.Drevená lávka nad potokom, Oravská Polhora, SlovenskoZaujímavosť39.0 km JZ

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »