ISSN 1336-6491 | Online: 3624 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29841
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12208)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Vrch Apetska (1512 m.n.m.), Ukrajina - Bod záujmu - Tip na Výlet

Vrch Apetska (1512 m.n.m.) - Bod záujmu

Vrch Apetska (1512 m.n.m.) je dostupný cestou s Dubového pozri Trasa z Dubového popri vrchu Apecka do Vodice - táto trasa vedie popod hrebeň. Na tomto mieste sa dá odbočiť hore a po prejazdoch niekoľkých sedielok sa dostanete až na vrchol. Pozri si panorámu:

Panoráma: Nerozhodný Awia - na ktorú vysadnúť - to je otázka - Vrch Apetska (1512 m.n.m.) - Bod záujmu

Panoráma: Vrch Apetska (1512 m.n.m.) - Bod záujmu

Články:

Fotogaléria:

27.09.2019 - Awia

Začiatok cesty  na Dubovym - Vrch Apetska (1512 m.n.m.) - Bod záujmu

27.09.2019 - Awia

Odbočka na vrchol - Vrch Apetska (1512 m.n.m.) - Bod záujmu

27.09.2019 - Awia

Pohľad na hrebeň - Vrch Apecka (1490 m.n.m.) - Bod záujmu

27.09.2019 - Awia

Vrch Apetska (1512 m.n.m.) - Bod záujmu

27.09.2019 - Awia

Vrch Apetska (1512 m.n.m.) - Bod záujmu

16.09.2019 - Awia

Začiatok cesty  na Dubovym - Vrch Apetska (1512 m.n.m.) - Bod záujmu

16.09.2019 - Awia

Začiatok cesty  na Dubovym - Vrch Apetska (1512 m.n.m.) - Bod záujmu

16.09.2019 - Awia

Odbočka na vrchol - Vrch Apetska (1512 m.n.m.) - Bod záujmu

16.09.2019 - Awia

Pohľad na hrebeň - Vrch Apecka (1490 m.n.m.) - Bod záujmu

16.09.2019 - Awia

Vrch Apecka (1490 m.n.m.) - Bod záujmuVrch Apetska (1512 m.n.m.) - Bod záujmu

16.09.2019 - Awia

Vrch Apetska (1512 m.n.m.) - Bod záujmu

16.09.2019 - Awia

Vrch Apetska (1512 m.n.m.) - Bod záujmu

16.09.2019 - Awia

Vrch Apetska (1512 m.n.m.) - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Ukrajina
Región:Zakarpatská Oblasť
Typ:Vyhliadka
Pridal:Awia 16.09.2019 (08:57)
Poloha:N 48.180 E 23.995
Približná poloha:nie
Čitatelia:5876
Nadmorská výška:1512.0 m n.m.
Povrch:šotolina

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Trasa z Dubového popri vrchu Apecka do Vodice, UkrajinaTrasa1.6 km JZ
2.Jazero pod vrchom Apetska, UkrajinaKostol2.5 km JZ
3.Cesta z dediny Vodica do Kalini, UkrajinaTrasa7.3 km JZ
4.Skratka Kobylianska Poľana - Rachiv, UkrajinaTrasa15.5 km J
5.Usť Čorna, UkrajinaMesto17.7 km S
6.Penzion Smerekova chata, UkrajinaPenzión20.7 km JV
7.Rachiv, UkrajinaMesto21.0 km JV
8.Vodopád Trufanets, UkrajinaPrírodný úkaz23.5 km V
9.Nemecká Mokrá (Komsomoľsk), UkrajinaDedina24.6 km SZ
10.Solotvina, UkrajinaMesto26.0 km J

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »