Anketa:
Ho-Či-Minovo mauzóleum, Vietnam - Bod záujmu - Tip na Výlet
Mauzóleum sa nachádza na námestí Ba Dinh, kde Ho Či Min v roku 1945 prečítal prehlásenie o nezávislosti Vietnamu. Práce na mauzóleu začali v roku 1973 a dokončené boli o dva roky neskôr. Inšpiráciou bolo Leninovo mauzóleum v Moskve , ale architekti nezabudli ani na prvky typické pre vietnamskú architektúru. Žulová budova pôsobí stroho a strohí sú aj vojaci a ďalší pracovníci, ktorí ju strážia. Ho Či Minovo telo je uložené v chladenej miestnosti uprostred budovy. Pred mauzóleom sa väčšinou kľukatí dlhý rad návštevníkov, ktorí sa musia pred vstupom zoradiť do dvojstupu, musia byť ticho a v žiadnom prípade sa nesmú smiať. Taktiež musia mať zakryté ramená a nohy, nevkladať si ruky do vreciek a ani ich mať prekrížené.
Do mauzólea - teda vlastne už na samotné námestie je vstup cez bezpečnostnú kontrolu ako na letisku vrátane roentgenu.
Video: Hanoj: Život, Vojenské múzeum, Ho-Či-Min, 3-ja na moto a žaby na večeru - Vietnam moto tour
Články:
Fotogaléria:
29.10.2019 - Awia

29.10.2019 - Awia

Detaily:
Krajina: | Vietnam |
Región: | Hanoj |
Typ: | Pamiatka |
Pridal: | Awia 17.11.2019 (08:19) |
Poloha: | N 21.037 E 105.835 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 6287 |
Nadmorská výška: | 19.1 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Vojenské historické múzeum, Hanoj, Vietnam | Múzeum | 0.6 km JV |
2. | Predajňa Honda v centre Hanoja, Vietnam | Moto shop | 0.9 km JV |
3. | Železnica pomedzi domy, Hanoj, Vietnam | Zaujímavosť | 1.1 km JV |
4. | Požičovňa Tigitmotorbikes.com - Hanoj, Vietnam | Moto shop | 1.3 km Z |
5. | Katedrála sv. Jozefa, Hanoi, Vietnam | Kostol | 1.7 km JV |
6. | Väznica Hỏa Lò - Hanoi Hilton, Vietnam | Pamiatka | 1.7 km JV |
7. | Jazero Hoam Kiem, Vietnam | Jazero | 1.9 km V |
8. | Top of Hanoi - LOTTE Center Hanoi, Vietnam | Vyhliadka | 2.4 km Z |
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!