ISSN 1336-6491 | Online: 1917 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29864
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (3)

Meymand‌, Irán - Bod záujmu - Tip na Výlet

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

Meymand

je veľmi starobylá skalnatá dedina nachádzajúca 35km od mesta Shahrbabak v provincii Kerman v Iráne. Dedina je zapísaná do zoznamu svetového dedičstva UNESCO. Meymand umiestnený na iránskej plošine je považovaný za ľudské sídlo už približne 12 000 rokov. Mnoho obyvateľov stále žije v 350 - vykopaných domoch uprostred skál. Niektoré domy boli obývané už pre 3 000 rokmi. Okolo dediny sa nachádzajú kamenné rytiny, ktoré majú takmer 10 000 rokov, a nálezy keramiky takmer 6 000 rokov svedčia o dlhej histórii osídlenia v obci.

Pokiaľ ide o pôvod týchto štruktúr, boli navrhnuté dve teórie: Podľa prvej teórie bola táto dedina postavená skupinou árijského kmeňa asi 800 až 700 rokov pred naším letopočtom. Je možné, že útesové štruktúry Meymandu boli vybudované na náboženské účely. Uctievatelia Mithrasu veria, že slnko je neporaziteľné a to ich viedlo k tomu, aby považovali hory za posvätné. Odrezávači kameňov a architekti z Meymandu preto prejavili vieru vo výstavbu svojich obydlí. Na základe druhej teórie sa dedina datuje do druhého alebo tretieho storočia. A. Počas arsacidskej éry sa rôzne kmene južného Kermana sťahovali rôznymi smermi. Tieto kmene našli vhodné miesta na bývanie a usadenie sa v týchto oblastiach vybudovaním svojich prístreškov, ktoré sa časom vyvinuli do existujúcich domovov. Túto teóriu posilňuje existencia miesta známeho ako pevnosť Meymand neďaleko dediny, v ktorom sa našlo viac ako 150 kostíc (kostná nádoba) obdobia Sassanidov.
Zdroj: en.wikipedia.org/wiki/Meymand,_Kerman

Dedina ako taká sa da rýchlo prejsť. Mal som na pláne ešte jaskyňu Jaskyňa proroka Jóba tak som sa nezdržal dlho. Prebehol som dedinu rýchlo. Zopár budov, miestne kúpele a mešita. Nik z dediny si ma nejak moc nevšímal. Až po ceste nazad ma ešte zastavila Iránska televízia a chcela so mnou rozhovor. Z dôvodu v tom čase napätej situácie a možnosti oslobodenia Iránu Americkou vládou som sa vyhol rozhovoru a len som sa s nimi na pamiatku odfotil. Na parkovisku mi ešte jedna Rodina dala napiť kozieho mlieka a utekal som ďalej.

Fotogaléria:

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

20.04.2020 - BOSS

Meymand‌, Irán - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Irán
Región:Kerman Provincia
Typ:Dedina
Pridal:BOSS 24.04.2020 (08:20)
Poloha:N 30.228 E 55.376
Približná poloha:nie
Čitatelia:4549
Nadmorská výška:2240.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Prístup k dedine je po dobrej asfaltovej ceste. Pri dedine je vyčlenené parkovisko aby návštevníci nechodili po dedine autami ale pešo. Pri vstupe bola tabuľa s nápismi a je možné, že sa za vstup platí. Pretože som bol ako jediný návštevník dediny tak v tom čase som nič neplatil.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »