Anketa:
Pizza Expres Piešťany, Slovensko - Bod záujmu - Jedlo
Je to pizzeria kde si objednáte a zoberiete zo sebou. V jednom dome v pivnici majú pec a robia jednu z najlepších pizz, ktoré som doteraz jedol samozrejme je to vidieť aj na cene - mala tam tuším stoji 160sk? a veľká 200sk - približne.
Otvaracie hodiny PO-stvrtok 11:00-23:00
pi- so 11:00- 00:00
ne 15:00-23:00
mala pizza stoji od 95-165 (500g) a velka od 190-225 (1000g)
robia uz aj kebab, salaty, burgery, cestoviny a tiez vyprazane veci
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Trnavský Kraj |
Typ: | Fast food |
Pridal: | Desmor 03.12.2007 (18:51) |
Poloha: | N 48.585 E 17.822 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 25165 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Ak pôjdete od dialnice prejdete cez kruhovy ktory je pri tescu a pokračujete rovno. Pridete na veľku krizovatku kde sa krizi vasa cesta (Krajinska) s Bratislavskou, stale rovno a potom prva odbocka do prava na ul. Komenskeho a prejdete asi 20m a je to prva odbocka vlavona ulicu Jozefska a hned potom odbocite na ulicu Hloboka a tam na lavej strane je to 2-4?dom to tam uz najdete.
Adresa, Kontakt:
hlboka 3
piestany
tel 0905 149 444, 0904 887 557
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Reštaurácia DIANA, Piešťany, Slovensko | Reštaurácia | 0.5 km S |
2. | Motokáry Monza, Piešťany, Slovensko | Zaujímavosť | 0.7 km JZ |
3. | MOTOS - Peter Vranský, Slovensko | Moto shop | 1.1 km SV |
4. | Reštaurácia a piváreň Magura, Piešťany, Slovensko | Reštaurácia | 1.6 km S |
5. | Piešťany vojenské múzeum, Slovensko | Múzeum | 2.6 km S |
6. | Letisko Piešťany, Slovensko | Zaujímavosť | 3.0 km S |
7. | Classic Car Museum, Slovensko | Múzeum | 3.3 km SV |
8. | Furman - Gazdovská reštaurácia Piešťany, Slovensko | Reštaurácia | 3.6 km JV |
9. | Starogrécka loď, Slovensko | Múzeum | 4.0 km J |
10. | Siesta Pláž, Sĺňava, Slovensko | Občerstvenie | 4.3 km J |

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!