Anketa:
Ubytovanie v Rumunsku (Na dvoch kolesách - Slováci) Daesti, Rumunsko - Bod záujmu - Ubytovanie
Ubytovanie v Rumunsku Na DVOCH kolesách sa nachádza v dedine Fedeleşoiu, ktorá je súčasťou obce Dăeşti v Rumunsku, a je špeciálne zamerané na ubytovanie motorkárov.
Nachádza se medzi Transalpinou a Fagaraš. Je lepšie volať a rezervovať, nemusí byť voľné ako sa stalo nám a tak sme si len posedeli pri kávičke a skvelej limonáde a pokecali.
Ubytovanie je veľmi obľúbené medzi motorkármi, ktorí oceňujú vhodné podmienky a tipy na ďalšie trasy priamo od majiteľov. Majitelia sú Slováci, čo uľahčuje komunikáciu a poskytovanie rád ohľadom cestovania po Rumunsku.
K dispozícii je bezplatné súkromné parkovisko, Wi-Fi, terasa, a možnosť stravovania slovenskou kuchyňou.
Fotogaléria:
Dnes - Awia
Dnes - Awia
Dnes - Awia
Dnes - Awia
Detaily:
| Krajina: | Rumunsko |
| Región: | Ramnicu Valcea |
| Typ: | Privát |
| Pridal: | Awia 02.12.2025 (12:24) |
| Poloha: | N 45.149 E 24.406 |
| Približná poloha: | nie |
| Čitatelia: | 0 |
| Nadmorská výška: | 321.0 m n.m. |
| Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Facebook
Webová stránka: www.nadvochkolesach.sk.
Telefón: +421 944 105 026.
Adresa: Strada Valea satului 93, Fedeleşoiu 247127, Rumunsko.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
| Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
|---|---|---|---|
| 1. | Soľná baňa Salina Ocnele Mari, Rumunsko | Baňa | 10.3 km JZ |
| 2. | Camping Curtea de Arges, Rumunsko | Kemping | 20.4 km V |
| 3. | Penzion Mara 3***, Rumunsko | Penzión | 24.8 km V |
| 4. | Arnota, Rumunsko | Kostol | 28.8 km Z |
| 5. | Transfăgărăşan most, Rumunsko | Vyhliadka | 29.0 km SV |
| 6. | Drakulova zrúcanina hradu, Rumunsko | Hrad | 29.0 km SV |
| 7. | Priehrada Vidraru, Rumunsko | Jazero | 29.9 km SV |
| 8. | Prejazd Transalpina - Fagaras (7A), Rumunsko | Trasa | 31.9 km SZ |
| 9. | Horské stredisko Cumpana, Rumunsko | Hotel | 35.6 km SV |
| 10. | Kemp za Transalpinou, Rumunsko | Kemping | 45.4 km SZ |
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!







