Anketa:
Termálny prameň Liptovský Ján, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Teplý termálny prameň vyviera na konci dediny Liptovský Ján. Vytvorila sa tam prirodná kaďa v ktorej sa dá posedieť. Hneď vedľa je urobený aj "mini bazén" kam sa vôjde viac ľudí ale voda je tam už chladnejšia. Vstup nie je spoplatnený. Najlepšie je navštíviť toto miesto ráno alebo večer. Je tam menej ľudí ale nie vždy!
Termalny pramen from majo illes on Vimeo.
Plusy a mínusy
dostupnosť, bezplatnosť, voda, okolie | veľa ľudí, prezliekanie len v kriakoch :)) |
Detaily:
Stiahni si bod:
GPS súradnice sú len približné. (spravidla to znamená, že vás zavedú len do mesta, alebo obce kde sa daný bod nachádza) Pošli presné súradnice.
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina: | Slovensko |
Región: | Žilinský kraj |
Typ: | Prameň |
Pridal: | Beal 30.05.2008 (09:19) |
Poloha: | N 49.045 E 19.680 |
Približná poloha: | áno |
Čitatelia: | 23423 |
Nadmorská výška: | 600.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Z dialnice Ivachnová - Važec sa schádza doprava asi 0,5km od dediny Liptovský Ján. V dedine odbočte na prvej doľava a pokračujte stále rovno až na koniec. Pokiaľ prichádzate ďiaľnicou v druhom smere je potrebné zísť z nej už v obci Liptovský Peter a pokračovať cez Liptovský Hrádok, Podtúreň a potom vľavo.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Podzemie pod Vežami, Slovensko | Múzeum | 0.2 km Z |
2. | Kemp Borová sihoť, Slovensko | Kemping | 1.9 km V |
3. | Trasa Motoride Tour 2007, Slovensko | Trasa | 4.1 km SV |
4. | Stanišovská jaskyňa, Slovensko | Prírodný úkaz | 4.1 km J |
5. | Letisko Jamník, Slovensko | Trasa | 4.3 km SV |
6. | Hotel Garni, Liptovský Mikuláš, Slovensko | Hotel | 5.1 km SZ |
7. | Hotel Garni, Liptovský Mikuláš, Slovensko | Hotel | 5.1 km SZ |
8. | MX trat Liptovský Peter - Kaleník, Slovensko | Motokrosová trať | 5.2 km SV |
9. | Háj Nicovô, Slovensko | Vyhliadka | 5.9 km SZ |
10. | Vrak lietadla Li-2, vrch Slemä, Slovensko | Zaujímavosť | 6.0 km J |

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!