Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - Beal
Login: | Beal Offline | |
---|---|---|
Meno: | Utajené | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 22 rokov, ročne najazdím v priemere 8000 kilometrov | |
Motorka: | Honda SH 125 2002 | |
Mesto: | Liptovský Mikuláš (Slovensko) | |
Darca krvi: | ![]() | |
Čas registrácie: | 03.12.2004 07:48 | |
Posledne prihlásený: | 07.03.2016 19:38 | |
Ďalšie motorky: | ||
Niečo o sebe:
|
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 109 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 16 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 84 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 660
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Beal: 1807
- Zobraz témy ktoré otvoril Beal
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Beal
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
05.05.2007 - Beal Čitatelia: 30240 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR 800 BIG
Hneď pri zrode prvého modelu v roku 1988 bolo cirkvi jasné, že z horúcich pekiel vyšiel sám diabol. Na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave tak zorganizovali sviečkový pochod, ktorým si každoročne pripomínajú rok výroby prvého kusu.
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 3.
28.08.2007 - Beal Čitatelia: 13838 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Výlet masochistov alebo 4000 kilometrov bičíkovania
Cesta poctivo naplánovaná. Náš čas sa blíži. Keď tu zrazu nejaký smrad hádže do našej schránky pohľadnicu za dvanásťtisíc korún od SPP. Hm, drahá spomienka na zimu.
15.07.2005 - Beal Čitatelia: 14071 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chorvátsko alebo k moru bez plechu
Aj nepriek tomu, že podľa Vadima nepatrím medzi motorkárov a minulý rok som v Slovinsku narobil takú paseku, že slovenskí motorkári teraz musia platiť diaľničné poplatky v cene kamiónu a domaci po nich hádžu skaly, rozhodol som sa vyraziť.
12.06.2005 - Beal Čitatelia: 22636 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chorvátsko - Moja prvá cesta
Nikdy sa nepýtaj na cestu toho kto ju pozná, lebo by si nemohol zablúdiť.

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!