ISSN 1336-6491 | Online: 2323 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Expozícia historických vozidiel, Kežmarok, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

muzeum

V našej novootvorenej expozícii historických vozidiel a hasičskej techniky môžete vidieť unikátne autá a motorky, zapožičané od členov Veteran Car klubu z Popradu a zo zbierky Múzea v Kežmarku.

V expozícii sa nachádzajú napríklad Praga Alpha Phaeton, v ktorej Tomáš Baťa cestoval po okolí mesta Poprad, keď hľadal miesto pre svoju novú 'fabriku', vybudovanú vo Svite. Unikátne hasičské auto Škoda 154 (1929), jediné svojho druhu v Európe, Škoda Popular (1937 - 1938), Škoda Rapid (1938 - 1947) a mnohé iné.

otvorené denne od 8:00 do 15:00
prestávka na obed od 12:00 do 13:00

vstupné dospelí - 50,- Sk (1,660 €)
deti - 25,- Sk (0,830 €)

Virtuálna prehliadka.

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Prešovský Kraj
Typ:Múzeum
Pridal:skorvi 12.12.2009 (11:51)
Poloha:N 49.140 E 20.433
Približná poloha:nie
Čitatelia:15063
Povrch:spevnená cesta

Prístup:

autom, motocyklom do centra (možnosť parkovania na námestí) a odtiaľ pešo, cca 10 min

Adresa, Kontakt:

Múzeum v Kežmarku, Hradné námestie 42, 060 01 Kežmarok (v areáli mestského hradu-ľavé krídlo)

lektori@mail.t-com.sk
www.kezmarok.com
Tel.: 00421 52 452 26 19
Fax: 00421 52 452 35 26

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Drevený kostol v Kežmarku, SlovenskoKostol0.8 km JZ
2.Ubytovanie Žltý dom Vrbov, SlovenskoPrameň5.7 km J
3.Vrbov termálne kúpalisko, SlovenskoJazero6.5 km J
4.Vrbov, SlovenskoJazero7.3 km J
5.Chata Belianka, Vysoké Tatry, SlovenskoPrivát7.4 km Z
6.MX trať Veľká Lomnica, SlovenskoMotokrosová trať7.7 km JZ
7.Penzión MOLČANY, Stará Lesná, SlovenskoPenzión9.7 km Z
8.Privat 67 - Stará Lesná, SlovenskoPenzión9.8 km Z
9.Penzión LIMBA, Tatranská Kotlina, SlovenskoPenzión11.8 km SZ
10.Mottpprivat, SlovenskoPrivát12.3 km Z
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »