Anketa:
MX trať Vinohrady nad Váhom, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Trnavský Kraj |
Typ: | Motokrosová trať |
Pridal: | krtko9 15.01.2009 (06:00) |
Poloha: | N 48.302 E 17.756 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 15952 |
Povrch: | enduro |
Prístup:
Zo Serede prejdete mostom ponad rieku Váh do Šintavy (sú spojené len mostom cca 1km) a v Šintave sa odbočí na križovatke doľava (smer Vinohrady n.Váhom, prípadne Hlohovec). Asi po 350m končí domová zástavba a hned za ňou odbočíte doľava a idete až k lesu (ak by ste to minuli, tak po 150m je dalšia odbočka (cesta aj pre automobil). Držíte sa stále okraju lesa (je tam už vyjazdená cesta) a asi po 1,5km je odbočka priamo do lesa (doľava, nie k vinnej réve) a lesná kľukatá cestička vás vyvedie až na dráhu. Dráha je v tesnej blízkosti rieky Váh. Ak zablúdite opýtajte sa miestnych, dobre to poznajú. Upozornenie:nejazdite po osatých poliach, domáci sú na to hákliví a nastavujú pasce, tam kde to nečakáte. Taký 10-násobný defekt na oboch gumách asi nepoteší. Pre štvorkolkárov to platí zvlášť.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Camping pri Váhu, Sereď, Slovensko | Kemping | 1.4 km J |
2. | Predajňa Motokombinézy.sk, Slovensko | Moto shop | 1.9 km JZ |
3. | Motoshop motostyle.sk, Slovensko | Moto shop | 2.2 km JZ |
4. | Múzeum holokaustu v Seredi, Slovensko | Múzeum | 2.9 km JZ |
5. | MotoLolek - Foto, Slovensko | Reštaurácia | 5.2 km JV |
6. | Kostolík Malá Mača, Slovensko | Pamiatka | 12.0 km JZ |
7. | Termálne kúpalisko Vincov les, Slovensko | Jazero | 12.3 km JZ |
8. | Elephant Diner, Galanta, Slovensko | Reštaurácia | 12.7 km J |
9. | Vyhliadka pri Hlohovci, Slovensko | Vyhliadka | 12.9 km S |
10. | BIKERS CENTRUM SLOVAKIA, Trnava, Slovensko | Moto shop | 13.0 km SZ |

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!