ISSN 1336-6491 | Online: 1922 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (1)

Trasa Grenoble - Briancon, Francúzsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Grenoble - Briancon (F)

Pekná cesta od Grenoblu na Briancon plná úzkych priesmykov, tunelov, zákrut, výhľadov. Prechádza sa pri peknej priehrade, cez jej hrádzu. Pod horami La Meije, Barre des Écrins (4103 m) Mount Pelvoux (3946 m). Ide sa dedinami Le Freney, La Grave s príjemnými kaviarňami priamo na uliciach, možnosť ubytovania je určite. Cesta je však plná cyklistov, ktorí miestami boli pre mňa veľký problém. Prechádza aj cez horský priechod Col du Lautaret.


Galéria:

Grenoble - Briancon (F)
Grenoble - Briancon (F)
Grenoble - Briancon (F)

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Francúzsko
Región:Alpy
Typ:Trasa
Pridal:Indy 26.07.2006 (22:10)
Poloha:N 45.040 E 6.159
Približná poloha:nie
Čitatelia:12448
Nadmorská výška:2000.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Od Grenoblu po ceste N71 po Le Pont de Claix, odtiaľ na N85 po mesto Vizille, kde sa dáte na cestu N91 a ste na trase až po mesto Briancon.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Col de Sarenne, FrancúzskoPriesmyk6.5 km S
2.D211a, FrancúzskoVyhliadka8.7 km Z
3.Pas De la Confession, FrancúzskoPriesmyk10.1 km SZ
4.Col du Galibier, FrancúzskoPriesmyk19.7 km V
5.Col de la Croix de Fer, FrancúzskoPriesmyk21.1 km S
6.Col du Glandon, FrancúzskoPriesmyk22.2 km S
7.La Salette, FrancúzskoKostol24.8 km JZ
8.Vracáky pred Montvernier, FrancúzskoZaujímavosť34.0 km SV
9.Pevnosť Lenlon, TalianskoPamiatka38.2 km V
10.Pevnosť Pas du Roc, FrancúzskoPamiatka40.5 km V
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »