Anketa:
Čitateľské ankety - Bike Roka 2020
Celkový počet hlasov vo všetkých anketách: 13213.
Čitateľská anketa Bike roka. Redakcia nominovala novinky vo viacerých kategóriách. Každý člen Motoride Klubu môže prideliť jeden hlas motorke v každej kategórií.
Tvoje Hlasy:
V tejto ankete si zatiaľ nehlasoval.
Vyber Kategóriu:
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Nominované motocykle v kategórii Turista:
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Technické parametre:
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Parametre: | |||||
Výrobca: | Benelli | BMW | Ducati | Honda | Husqvarna |
Model: | TRK 502 X | F 900 XR | Multistrada 1260 S Grand Tour | CRF1100L Africa Twin Adventure Sports | 701 Enduro LR |
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | L-kový dvojvalec DVT (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 499.6 ccm | 895 ccm | 1262 ccm | 1084 ccm | 692.7 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. | 158.0 k (116.2 kW) / 9500 ot. | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 46 Nm / 6000 ot. | 92 Nm / 6500 ot. | 129.5 Nm / 7500 ot. | 105 Nm / 6250 ot. | 71 Nm / 6750 ot. |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Suchá hmotnosť: | 212 kg | 216 kg | 155 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 210 kg | 219 kg | 235 kg | 238 kg |
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Parametre: | |||||
Výrobca: | Kawasaki | Moto Morini | Suzuki | Triumph | Yamaha |
Model: | Z 1000 SX | X-CAPE 650 | V-Strom 1050 XT | Tiger 900 Rally | Tracer 700 |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1043 ccm | 649 ccm | 1037 ccm | 888 ccm | 689 ccm |
Max. výkon: | 142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot. | 60.0 k (44.1 kW) / 8500 ot. | 107.4 k (79.0 kW) / 8500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8750 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 8750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 111 Nm / 7000 ot. | 56 Nm / 7000 ot. | 100 Nm / 6000 ot. | 87 Nm / 7250 ot. | 68 Nm / 6500 ot. |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Suchá hmotnosť: | 213 kg | 196 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 235 kg | 247 kg | 196 kg |
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!