ISSN 1336-6491 | Online: 1592 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Čitateľské ankety - Bike Roka 2020

Celkový počet hlasov vo všetkých anketách: 13213.

Zatiaľ si nehlasoval v žiadnej z ankiet.

Čitateľská anketa Bike roka. Redakcia nominovala novinky vo viacerých kategóriách. Každý člen Motoride Klubu môže prideliť jeden hlas motorke v každej kategórií.

Tvoje Hlasy:

V tejto ankete si zatiaľ nehlasoval.

Vyber Kategóriu:

BahniakCafé/ScramblerChoper/CruiserJogurt
MalorážkaNaháčSkúterTurista

Nominované motocykle v kategórii Turista:

Benelli TRK 502 X 2020

BMW F 900 XR 2020

Ducati Multistrada 1260 S Grand Tour 2020

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Husqvarna 701 Enduro LR 2020

Kawasaki Z 1000 SX 2020

Moto Morini X-CAPE 650 2020

Suzuki V-Strom 1050 XT 2020

Triumph Tiger 900 Rally 2020

Yamaha Tracer 700 2020


Technické parametre:

Foto:
 Benelli TRK 502 X 2020 BMW F 900 XR 2020 Ducati Multistrada 1260 S Grand Tour 2020 Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020 Husqvarna 701 Enduro LR 2020
Parametre:
Výrobca:BenelliBMWDucatiHondaHusqvarna
Model:TRK 502 XF 900 XRMultistrada 1260 S Grand TourCRF1100L Africa Twin Adventure Sports701 Enduro LR
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)L-kový dvojvalec DVT (4T)dvojvalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:499.6 ccm895 ccm1262 ccm1084 ccm692.7 ccm
Max. výkon:47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot.104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.158.0 k (116.2 kW) / 9500 ot.102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.74.8 k (55.0 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:46 Nm / 6000 ot.92 Nm / 6500 ot.129.5 Nm / 7500 ot.105 Nm / 6250 ot.71 Nm / 6750 ot.
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Suchá hmotnosť:212 kg216 kg155 kg
Hmotnosť s náplňami:210 kg219 kg235 kg238 kg
Foto:
 Kawasaki Z 1000 SX 2020 Moto Morini X-CAPE 650 2020 Suzuki V-Strom 1050 XT 2020 Triumph Tiger 900 Rally 2020 Yamaha Tracer 700 2020
Parametre:
Výrobca:KawasakiMoto MoriniSuzukiTriumphYamaha
Model:Z 1000 SXX-CAPE 650V-Strom 1050 XTTiger 900 RallyTracer 700
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:1043 ccm649 ccm1037 ccm888 ccm689 ccm
Max. výkon:142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot.60.0 k (44.1 kW) / 8500 ot.107.4 k (79.0 kW) / 8500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8750 ot.73.4 k (54.0 kW) / 8750 ot.
Max. krútiaci moment:111 Nm / 7000 ot.56 Nm / 7000 ot.100 Nm / 6000 ot.87 Nm / 7250 ot.68 Nm / 6500 ot.
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Suchá hmotnosť:213 kg196 kg
Hmotnosť s náplňami:235 kg247 kg196 kg

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »