Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2533 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)

Seriál článkov: Barbarian - Shaunov custom bike z ostrovov

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 3.

28.11.2016 - Romoto Čitatelia: 7853 [Novinky - Predstavujeme]

-

Barbarian II = SW-CHS = Shaunov custom bike je dokončený

V januári 2015 som písal článok o neuverieľnej stavbe reálneho bajku. Článok sa končil slovami: No a tu sa momentálne príbeh končí. Verím, že Shaun neberie ďalšie sily, aby mohol projekt dokončiť. Určite to nebude v krátkom časovom horizonte, ale veľmi dúfam, že tento článok bude mať aj druhú časť. Veď podľa mňa takýto projekt je úloha pre tím skúsených inžinierov a remeselníkov s nemalým rozpočtom. Ako vidno, na ostrovoch to dokáže jeden nezlomný chlapík.

 

20.01.2015 - Romoto Čitatelia: 8688 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Barbarian II - Shaunov ďalší custom bike z ostrovov

Možno si ešte niekto z vás spomenie na tento článok: Barbarian - Shaunov custom bike z ostrovov. Čas beží a Mr. Shaun WAINFORD nezaháľal a dal sa do stavby nového projektu.

 

09.01.2013 - Romoto Čitatelia: 8239 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Barbarian - Shaunov custom bike z ostrovov

Cestou na výstavu CUSTOMBIKE 2012 som si na nemeckej pumpe kúpil nemecký časopis FIGHTERS. Nie som veľkým priaznivcom týchto strojov, ale majú inšpiratívne nápady a riešenia. Časopis som zbežne prelistoval a až doma, po príchode som si ho prezrel pozornejšie.

 

Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »