Anketa:
Seriál článkov: Bike roka 2019
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 5.
21.03.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5183 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Motoshop roka 2018 + žrebovanie výhercov
Okrem výsledkov v článku nájdete aj vyžrebovaných 8-mich šťastlivcov, ktorý si rozdelia vecné ceny od partnerov súťaže.
19.03.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4915 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Cestopis roka 2018 + žrebovanie výhercov: skontroluj, či si vyhral!
Víťazov ankety Cestopis roka 2018 sme vyhlásili na výstave Motocykel 2019 v Bratislave. Kto nemal možnosť osobne vidieť odovzdávanie trofejí víťazom a koho zaujíma ktoré cestopisy získali v ankete najviac hlasov, nech číta ďalej.
15.03.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5841 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Bike roka 2019
My sme nominovali, ale hlasovali a rozhodli ste len vy. Tu sa môžete dozvedieť, výsledky čitateľskej ankety, ktorá prebiehala na webe Motoride.sk počas mesiaca február 2019.
13.03.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4185 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Foto, Video a Test roka 2018
Každoročne makáme na tom, aby sme vám našim čitateľom priniesli kvalitný obsah. Články a fotky sú samozrejmosť no v minulom roku sme sa výrazne opreli aj do videí o čo svedčí aj to že ich počet narástol na viac ako dvojnásobok. No a v tomto článku si môžete pozrieť výsledky vášho hlasovania - ako ste našu prácu hodnotili.
21.02.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11929 [Novinky - Bike roka]

Vaša anketa Bike roka 2019 a Motoshop roka 2018
Už jedenásty rok vám dávame príležitosť rozhodnúť o tituloch Bike roka, Motoshop roka či Cestopis roka. Ak tak urobíte, môžete vyhrať niektorú zo zaujímavých cien v celkovej hodnote takmer 2 000 eur! A ceny ešte pribudnú!
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!