ISSN 1336-6491 | Online: 2202 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Seriál článkov: Dakar 2009

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 18.

21.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4507 [Šport - Rally]

-

VIDEO: To najlepšie z Dakaru 2009

Organizátor zverejnil tri krátke zostrihy Best Of - to najlepšie z tohtoročného Dakaru. Nemali by ste si to nechať ujsť. Okrem toho sme pripravili playlist všetkých 15. etáp.

 

19.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3988 [Šport - Rally]

-

Dakar 2009 v cieli, krátke ohliadnutie sa za účinkovaním KM Racing tímu

V nedeľu skončil prvý Dakar v histórii na juhoamerickom kontinente. Aj keď výsledky boli už jasné po 14. etape, prinášame ešte pár informácii a hlavne fotky z pódia.

 

17.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4345 [Šport - Rally]

-

Dakar 2009, 14. etapa: Cordoba > Buenos Aires - Ivan Jakeš finišuje skvelým 11. miestom v etape, celkovým víťazom Marc Coma

Posledná etapa tohtoročného Dakaru. Vedúci jazdci sa nemusia obávať o svoje pozície, ak sa nič nepokazí, ale na druhej strane môžu stratiť všetko, ak sa pritrafia problémy...

 

16.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4170 [Šport - Rally]

-

Dakar 2009, 13. etapa: La Rioja > Cordoba - Ivan Jakeš znovu skvelé 13. miesto!

13. etapa znovu skrátená kvôli dažďom. Jazdci mali ráno dlhý presun a špeciál začal až na mieste pôvodného CP4. 220 km dlhý špeciál vyhral Despres, ale skvele zajazdil aj Ivan Jakeš so stratou necelých 12 min na 13. mieste.

 

15.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4599 [Šport - Rally]

-

Dakar 2009, 12. etapa: Fiambala > La Rioja - V celkovom poradí Macek v prvej dvadsiatke a Jakeš v päťdesiatke!

Po voľnejšom dni bez špeciálu sa dnes jazdci znovu naplno chopili riadidiel. Aj dnešná etapa sa však skracovala.

 

14.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4173 [Šport - Rally]

-

Dakar 2009, 11. etapa: Copiapo > Fiambala - etapa zrušená, kvôli nepriaznivému počasiu

11. etapa bola kvôli nepriaznivému počasiu zrušená. Dnes sa teda nezávodilo a jazdci sa len presúvali do Fiambaly.

 

13.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4153 [Šport - Rally]

-

Dakar 2009, 10. etapa: Copiapo > Copiapo - Jakeš znovu v prvej dvadsiatke!

10. etapa: Mala byť najdlhšou a najťažšou jazdou cez srdce púšte Atacama. Etapa však bola znovu skrátená o 200 km.

 

12.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5863 [Šport - Rally]

-

Dakar 2009, 9. etapa: La Serena > Copiapo - Street odstúpil, Macháček vyhral ďalšiu etapu

Dnešná etapa so špeciálom 448km mala byť jedna z náročnejších s prejazdom púšte, ktorý sa dá porovnať s Mauritániou. Kvôli náročnosti ju organizátori skrátili o 20 km. Prekvapením bolo víťazstvo Franza Verhoevena.

 

11.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4602 [Šport - Rally]

-

Dakar 2009, 8. etapa: Valparaiso > La Serena - Ivan Jakeš skvelé 13. miesto!

Po dni voľna nabrali jazdci nový dych. Vo vedení favoriti, Ivan Jakeš zajazdil skvelé 13. miesto a v štvorkolkách vyhráva Jozef Macháček 3. etapu na tohtoročnom Dakare.

 

09.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5009 [Šport - Rally]

-

Dakar 2009, 7. etapa: Mendoza > Valparaiso - Macháček na priebežné prvé miesto v štvorkolkách!

Dnešná etapa bola znovu skrátená a cieľ špeciálu organizátori stanovili na 243 km v mieste CP1. Prvé víťazstvo na Dakare si zapísal na konto čilský motorkár Francisco Lopez a Argentínsky štvorkolkár Marcos Petronelli.

 

08.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4271 [Šport - Rally]

-

Dakar 2009, 6. etapa: San Rafael > Mendoza - Skrátenú etapu po búrke vyhráva "Machus"

Štart do dnešnej etapy bol dvakrát odložený a etapa bola radikálne skrátená kvôli včerajšej silnej búrke. Na skrátenej trati dominovali továrenské KTM a druhé víťazstvo v štvorkolkách získal Jozef Macháček.

 

07.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5856 [Šport - Rally]

-

Dakar 2009, 5. etapa: Neuquen > San Rafael - Martin Macek v prvej dvadsiatke

Prvé hory a prvé dunové polia. Z víťazstva sa tešil Američan Jonah Street. Martin Macek dojazdil v prvej 20-tke a Ivan Jakeš získal skvelé 27. miesto. Žiaľ potvrdila sa aj správa o prvej obeti Dakaru - francúzsky motorkár Pascal Terry.

 

06.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4274 [Šport - Rally]

-

Dakar 2009, 4. etapa: Jacobacci > Neuquen

Dnešnú etapu organizátori skrátili, teda meraný špeciál mal 380 km namiesto 459. Dominolval Marc Coma.

 

05.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4781 [Šport - Rally]

-

Dakar 2009, 3. etapa: Puerto Madryn > Jacobacci - Macháček víťazí

Marc Coma nenašiel znovu poraziteľa, Cyrila Despresa trápili znovu problémy s pneumatikami, no v štvorkolkách vyhráva Jozef Macháček!

 

04.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4770 [Šport - Rally]

-

Dakar 2009, 2. etapa: Santa Rosa de la Pampa > Puerto Madryn - Frans Verhoeven získal prvé etapové víťazstvo

Včerajší víťaz Marc Coma si dnes vypil svoj pohár smoly. Najlepšie navigoval Holanďan Frans Verhoeven, Cyril Depres skončil druhý so stratou len 41 sekúnd. Našim sa veľmi nedarilo.

 

Predchádzajúce | 1 2 |

aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »