Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1720 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Seriál článkov: Dakar 2010

Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 19.

02.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3871 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 1. etapa – Colon-Cordoba

Dnešná etapa si vyžiadala zmenu trasy. Vďaka miestnym záplavám nebolo možné prekročiť niektoré brody . Z bezpečnostných dôvodov preto organizátori pozmenili trať. Z tohto dôvodu bol prvý meraný úsek pre motocykle a štvorkolky, skrátený na 168 km(pôvodne 219 km), a pre automobily a nákladiaky, na 199 km (pôvodne 251 km).

 

01.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4052 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - prvý deň iba presun

Po štartovnom ceremoniály, na ktorom sa zúčastnilo viac než 300 000 ľudí z Buenos Aires, súťažiaci rely Dakar opustili Buenos Aires a zamierili do prvého bivaku. To bude miesto, odkiaľ zajtra ráno, odštartujú na svoju prvú rýchlostnú skúšku.

 

31.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3453 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 začína

32. ročník Dakaru je pre prvých pretekárov už realitou. Hlavne pre tých, ktorí už absolvovali technické prebierky. Po troch dňoch zhromažďovania a formalít sa jazdci a posádky vysporiadajú s prvou etapou práve na Nový rok.

 

31.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 2492 [Šport - Rally]

-

KTM-ky na Dakare pokračujú

Aj napriek absencii oficiálneho teamu KTM pre nedávne nejasnosti v pravidlách, bude značka KTM určite prítomná na Rely Dakar 2010. Faktom je, že viac ako polovica jazdcov zo štartovného poľa motoriek prenechala svoju dôveru inžinierstvu 'Ready to Race' motoriek od KTM.

 

| 1 2 | Nasledujúce

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »