Anketa:
Seriál článkov: Dakar 2015
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 22.
04.01.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11257 [Šport - Rally]

Dakar 2015 – 1. etapa - Buenos Aires - Villa Carlos Paz - Víťazom Brit Sam Sunderland na KTM, naši so stratami pod 6 minút
Prvá etapa Dakaru 2015 zavedie pretekárov priamo do srdca Argentínskeho vidieku. Po 144km presune sa postavia na štart prvého meraného úseku v dĺžke 175km. Zvyšok etapy je 519km presun.
Doplnené foto, video, resumé etapy, hodnotenie etapy od našich jazdcov a výsledky
04.01.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5073 [Novinky - Súťaž]

Tipovacia súťaž Dakar 2015 - tipuj celkového víťaza a výsledky našich jazdcov a vyhraj!
Redakcia motoride.sk v spolupráci so svojimi partnermi pripravila znovu skvelú tipovaciu súťaž pri príležitosti Dakaru 2015. Každý registrovaný člen motoride.sk si môže tipnúť celkového víťaza tohto ročníka dakarskej rally a tiež umiestnenie slovenských jazdcov.
02.01.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8510 [Šport - Rally]

Dakar 2015 - veľké dobrodružstvo už klope na dvere
Tak ako každý nový rok srdce nadšencov motošportu žije jedným z najnáročnejších rally pretekov na svete - Dakarom. Vypukne tu už za dva dni aj tentoraz s dvojicou našich jazdcov. Čo je nové, aká je trasa a ako sú pripravený naši?
19.11.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 11233 [Bleskovky - Šport]

DOPLNENÉ: Števo Svitko - rozhovor pred Dakarom 2015 + ladenie podvozku
Prípravy pred Dakarom sú v plnom prúde, motorka je prestriekaná, tlmiče naladené a nový mechanik pripravený. A ako som tak pozeral na Števa pri jeho paľbe, tak sa zdá, že on tiež.
DOPLNENÉ: Video z nastavovania podvozku.
26.09.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11754 [Šport - Rally]

2x rozhovor Štefan Svitko a Ivan Jakeš o KTM a Dakare 2015
Na testovačke najnovších KTM EXC 2015 sme krátko vyspovedali aj oboch našich Dakaristov. V krátkom rozhovore povedali niečo o testovaných motorkách o tom čo jazdi ale aj o prípravách na nadchádzajúci ročník Dakaru.
26.09.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7063 [Šport - Rally]

Honda HRC tím pripravený na Dakar 2015 - 4 toreádori a kráľovná Laia Sanz
Päť jazdcov sa posadí do sedla Dakarského špeciálu CRF450 RALLY fabrického tímu Honda: Joan Barreda (Španielsko, 31), Paulo Goncalves (Portugalsko, 35), Helder Rodrigues (Portugalsko, 35), Jeremias Israel (Čile, 33) a Laia Sanz (Španielsko, 28).
27.03.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3287 [Bleskovky - Šport]

Cyril Despres zosadá z dvoch kolies, na Dakare 2015 sa predstaví ako šófér
Cyril Despres opúšťa Yamahu a dokonca aj rally súťaženie na dvoch kolesách. Na Dakare 2015 sa predstaví ako šofér vo farbách značky Peugeot.
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!