Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1099 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29757
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17592)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12165)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Cyril Despres zosadá z dvoch kolies, na Dakare 2015 sa predstaví ako šófér

 Zdieľať

Pridané: 27.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 3280 [Bleskovky - Šport]

Cyril Despres opúšťa Yamahu a dokonca aj rally súťaženie na dvoch kolesách. Na Dakare 2015 sa predstaví ako šofér vo farbách značky Peugeot.

Seriál článkov - Dakar 2015:

| Seriál článkov: Dakar 2015 |

Zdá sa že Cyril Despres sa vydáva, čo sa účinkovania na Dakare týka, po stopách iného Francúza Stephena Peterhansela. Aj keď s Yamahou mal Despres dvoj ročný kontrakt, Yamaha ho zo svojich služieb prepúšťa, nie však úplne.

Cyril Despres: "Peugeot Sport mi ponúkol miesto jazdca v ich novom rally projekte. Taká príležitosť sa naskytá možno iba raz v kariére. Nakoľko som však stále spojený s Yamahou, dám si záležať na tom aby som predal moje skúsenosti s týmto športom mladším jazdcom tímu Yamaha. Peugeot mi povolil súťažné jazdenie na motocykli a preto sa predstavím na dvoch či troch podujatia ako jazdec tímu Yamaha."

Pridané: 27.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Dakar 2015:

| Seriál článkov: Dakar 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »