Anketa:
Seriál článkov: Dalmatia rally 2015
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 9.
11.06.2015 - Landal Čitatelia: 6969 Strany: 4 [Šport - Rally]

Zhodnotenie Dalmatia rally 2015
Pohľad na pretek očami 3 súťažiacich a jednej manželky. Jožov vtipný pohľad na začiatok, potom trochu Samovej smoly, za tým Laňďalkyne nenaplnené obavy a zakončenie Laňďalovými suchými kecami. A krásne foto!
24.05.2015 - Landal Čitatelia: 3709 [Šport - Rally]

Dalmatia rally 2015: Deň 7 – 4, upršaná etapa
Už v noci začalo pršať. Na posledný deň je plánovaných 220 km a opäť intenzívna
22.05.2015 - Landal Čitatelia: 4691 [Šport - Rally]

Dalmatia rally 2015: Deň 6. – 3. etapa: bazénová etuda
Tretia etapa mala 350 km a navigačne to bolo zase náročné. To by ale nebol najväčší. Naplnila sa predpoveď počasia a cca od 100-tého kilometra začalo pršať a zmenilo sa to postupne na prietrž mračien.
20.05.2015 - Landal Čitatelia: 2943 [Šport - Rally]

Dalmatia rally 2015: Deň 5. – deň voľna: práca, oddych, rekreácia
Makať sme začali už po raňajkách. Našťastie, lebo sme sa babrali až do poobedia. Ale všetko je pripravené na ďalšiu etapu. S Josipom sme už zohraný a mousse obúvame a vyzúvame ako na bežiacom páse.
20.05.2015 - Landal Čitatelia: 3843 [Šport - Rally]

Dalmatia rally 2015: Deň 4. – 2. etapa: masaker štartového poľa
Už vyše týždňa ťahám extrémne nočné šichty. Už nevládzem. Dnes to bude bez foto. Mám šancu dostať sa o desiatej do postele a rád by som to konečne využil.
19.05.2015 - Landal Čitatelia: 4641 [Šport - Rally]

Dalmatia rally 2015: Deň 3. – 1. etapa
Najprv doplním údaje ohľadom včerajška. Náročný bol najmä večer. Itinerár sme dostali až o deviatej večer, rozprava bola dlhá a itinerár rozsiahly. Spracovanie zabralo dosť času.
18.05.2015 - Landal Čitatelia: 3211 [Šport - Rally]

Dalmatia rally 2015: Deň prológu: ukázal sa náročnejší, než sme čakali. Preto len heslovitý report
Trate prológu boli krásne, ale aj nebezpečné. Často na strmých svahoch. Je ťažké dávať paľbu, ak je na boku zráz cca 100 až 200 metrov. Krásne šotoliny striedajú kamenisté polia. Celkovo stú trate zatiaľ fajn.
17.05.2015 - Landal Čitatelia: 3480 [Šport - Rally]

Dalmatia rally 2015: Deň prvý - príchod na miesto
Základná info: sme v bivaku a po prebierkach. Jozef Kráľ (Josip), Samuel Theis (Samifumi) a Laňďal. Jožo a samo idú v kategórii 1V600, ja v kategórii “C“, čo sú hrochy. Idem totiž na Afrike.
05.03.2015 - Landal Čitatelia: 6480 [Šport - Rally]

Croatia Rally 2015
Pár slov o veľmi blízkom, pritom relatívne neznámom podujatí.

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!