Anketa:
Dalmatia rally 2015: Deň 6. – 3. etapa: bazénová etuda
ZdieľaťPridané: 22.05.2015 Autor: Landal
Čitatelia: 4692 [Šport - Rally]
Tretia etapa mala 350 km a navigačne to bolo zase náročné. To by ale nebol najväčší. Naplnila sa predpoveď počasia a cca od 100-tého kilometra začalo pršať a zmenilo sa to postupne na prietrž mračien.
Seriál článkov - Dalmatia rally 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dalmatia rally 2015 | Nasledujúci
Cesty začali zaplavovať potôčiky zo svahov. Našťastie na CP2 už bolo sucho, ale premrzli sme a značne sa tak unavili. Či stihnú čižmy do rána vyschnúť je vo hviezdach.
![]() |
Terénmi bola dnešná etapa opäť prekrásna. Kamenné vložky boli náročné najmä kvôli vode. Mokrý plášť na mokrej skale – to prináša nečakané tanečné kreácie a dneska by sa za mňa nemusel hanbiť ani Johny Travolta z Horúčky sobotňajšej noci. Dva kráť som to aj položil ale bol som taký rozbehnutý, že som Afriku okamžite dvihol akoby to bola kroska a pádil ďalej.
![]() |
Sme slušne uťahaní. Myšlienky zameriavame už len na úspešné dokončenie zajtrajšej poslednej etapy. Tá má 220 km, čo je síce zdanlivo pohoda, ale itinerár má zase šialenú dĺžku. Budeme navigovať do bezvedomia. Josip ide na štart o 08:11, ja o 08:00.
O tejto rally je toho veľa čo povedať ale na to všetko príde rad po jej dokončení.
Laňďal
Pridané: 22.05.2015 Autor: Landal Zdieľať
Seriál článkov - Dalmatia rally 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dalmatia rally 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Dalmatia rally 2015: Deň 4. – 2. etapa: masaker štartového poľa - Landal
- Dalmatia rally 2015: Deň prvý - príchod na miesto - Landal
- Dalmatia rally 2015: Deň 3. – 1. etapa - Landal
- Zhodnotenie Dalmatia rally 2015 - Landal
- Dalmatia rally 2015: Deň prológu: ukázal sa náročnejší, než sme čakali. Preto len heslovitý report - Landal
- Dalmatia rally 2015: Deň 7 – 4, upršaná etapa - Landal
- Dakar 2015 – 7. etapa - Iquique - Uyuni - Coma porazil Barredu a sťahuje náskok, Obaja naši v cieli maratónskej etapy, Svitko si polepšuje celkové poradie! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- Contec enduro a rally víkend
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!