ISSN 1336-6491 | Online: 2034 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30203
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17820)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12383)

Seriál článkov: Editorial Motoride.sk

Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 25.

07.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 5566 [Novinky - Editorial]

-

Z redakčného zápisníka (editoriál) 7/2017 - nezastavíme sa ani na chvíľu

Stále platí, že pre vás testujeme v prachu aj na asfalte, v daždi aj horúčavách - od apríla neubehol hádam ani jediný deň, kedy sme nesedeli na nejakej testovačke.

 

06.06.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 6109 [Novinky - Editorial]

-

Editoriál 6/2017 - zbohom, Nicky!

Uplynulý mesiac sa, žiaľ, niesol v duchu ťažkých nehôd. Okrem známeho majstra Johna McGuinnessa, ktorý utrpel mnoho vážnych zranení pri páde na road-racingovom podujatí North West 200, padol aj Nicky Hayden. Napriek tomu, že šiel len na bicykli a omnoho nižšou rýchlosťou, bol preňho tento pád osudný.

 

04.05.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 4435 [Novinky - Editorial]

-

Editoriál 5/2017 - na Hungaroringu sme popreháňali novú Suzuki GSX-R1000

Tento editoriál píšem s rukami rozklepanými po poldňovom jazdení na parádnom Hungaroringu na parádnych nových modeloch Suzuki, najmä dlhoočakávanej "géesixery". Rozklepanými nie od strachu, ale vysilenia :)

 

07.04.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 5393 [Novinky - Editorial]

-

Editoriál 4/2017 - testujeme naplno!

Počasie aj okolnosti nám skutočne prajú: od ostatného editoriálu, ktorý vyšiel pred troma týždňami, sme stihli otestovať ďalších päť motoriek. Píšeme viac ako kedykoľvek predtým.

 

16.03.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 5497 [Novinky - Editorial]

-

Editoriál 3/2017 - výstava je za nami, sezóna pred nami

Tak, priatelia, výstava a všetko s ňou spojené preletelo ako guľový blesk, a my sme sa rovnými nohami ocitli v novej sezóne. Počasie prialo takmer celý minulý týždeň, nehovoriac o celkom miernom februári a slnečných víkendoch, takže je jasné, že veľa z vás už prešlo jarným rituálom odkrývania motorky, nahadzovania baterky a prvého štartovania, ktoré sa tak dobre počúva.

 

14.07.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4231 [Novinky - Editorial]

-

Editorial Mototoride.sk 07/2010

Sezóna sa pekne rozbieha, dažde utíchajú a v garáži Motoride.sk „mechanici“ pracujú na tom, aby ste mali aj nasledujúci mesiac čo čítať.

 

18.06.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 4959 [Novinky - Editorial]

-

Editorial Motoride.sk 06/2010

Z motosezóny máme ukrojený ďalší mesiac, tak sa pozrieme, čo všetko sme stihli a čo máme v pláne na najbližšie obdobie.

 

13.05.2010 - Cacao Čitatelia: 4311 [Novinky - Editorial]

-

Editorial Motoride.sk 05/2010

Ako si na začiatok sezóny neublížiť, čo sa udialo za posledný mesiac a čo plánujeme na najbližšie týždne sa orientačne dozvieš v tomto článku. Príjemné čítanie Motoride.sk vám želá Cacao.

 

08.04.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4037 [Novinky - Editorial]

-

Editorial Motoride.sk 04/2010

V poradí druhý editorial som si vybral napísať ja. Pokúsim sa vám v ňom priblížiť čo chystáme a chcel by som sa vám v ňom aj oficiálne predstaviť, ako nový člen Motoride tímu.

 

17.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5889 [Novinky - Editorial]

-

Editorial Motoride.sk 3/2010

Napriek počasiu a zime, ktorá nás akosi nechce tohto roku opustiť, tu máme už čoskoro ďalšiu motosezónu. Prvé akcie ako festival motofilmov a výstavu Motocykel už máme za sebou. Čo nás čaká?

 

| 1 2 | Nasledujúce

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »