Anketa:
Editorial Motoride.sk 06/2010
ZdieľaťPridané: 18.06.2010 Autor: Juraj Odin Klačko
Čitatelia: 4955 [Novinky - Editorial]
Z motosezóny máme ukrojený ďalší mesiac, tak sa pozrieme, čo všetko sme stihli a čo máme v pláne na najbližšie obdobie.
Seriál článkov - Editorial Motoride.sk:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
![]() |
Juraj Odin Klačko |
Tento týždeň ostal v rukách čierny Peter mne, priblížim vám teda udalosti týžňov ľahko minulých a načrtnem, čo sa zatiaľ varí u nás v kuchyni MR.
Ostal mi v hlave úvod Cacao-vho editorialu z predchádzajúceho mesiaca, kde upozorňoval na štrk zo zimných sporadických zásahov našich každoročne zaskočených cestárov. Ajhľa, asi som si ho mal prečítať ešte raz, lebo cestou na bahniakmi a cestovateľmi túžobne očakávaný Touratech Travel Event spojený s Motoride Enduro Challenge mi ten neuprataný štrk dopomohol k nechcenému testu oblečenia a ľahkej konverzácii so zvodidlom.
Aj keď išlo iba o "nevinnú" záležitosť, bol som skutočne rád, že
- som v minulosti investoval do dobrých kožených čižiem a nie do flip-flopov,
- moja bunda nie je len bavlnený t-shirt, ale má sadu kvalitných chráničov,
- som nemusel na vlastnej koži zisťovať, že diera na jeans-och sa pri kontakte s asfaltom urobí skôr ako piest pozdraví hornú a dolnú úvrať,
- do mojej výbavy patrí aj pár rukavíc a v neposlednom rade,
- namiesto termoplastového kotlíka nenosím na hlave iba šatku.
![]() |
Do Odinovho editorialu si neodpustím jednu menšiu fotografickú vložku. Versys bol tento mesiac pre nás ako zakliaty. Keď bolo pekne, nemali sme ho. Keď sme ho mali, vyzeralo to asi ako na týchto fotkách. (Cacao) |
![]() |
Trafený redaktor, ktorý nevydržal psychický tlak počasia. |
Rád by som znova aj s prihliadnutím na udalosti z MECH 2010 pripomenul všetkým motorkárom, aby dobre zvážili, v čom si sadnú do sedla medzi dvoma kolesami a s tým súvisiace riziko. Redakcia MR si uvedomuje dôležitosť kvalitného motorkárskeho oblečenia a stále sa snaží informovať vás o novinkách, ktoré v tejto oblasti v súčasnosti existujú.
Za posledné obdobie ste si mohli prečítať o:
04.06.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14932 [Testy a predstavenia - Čižmy]

SIDI Vortice - s cirkulou na nohách
Do tejto sezóny som vykročil v komplet novom ošatení od hlavy až po päty. A keďže som napísal vykročil, tak ako prvé spomeniem nové čižmičky. Sidi Vortiče...
02.06.2010 - kizuna Čitatelia: 18565 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 3. časť - Príprava na jazdu
Oblečenie a ďalšia bezpečnostná výbava nie sú len nepremokavé nohavice alebo chrániče. Je rok 2010 a okrem nových motocyklov budúcnosti ide rovnakým tempom do popredia aj vývoj špeciálneho oblečenia.
11.05.2010 - Cacao Čitatelia: 28917 [Testy a predstavenia - Prilby]

S dofukovacím škorpiónom na hlave alebo aké sú nové prilby Scorpion EXO?
Do redakcie sa nám na istý čas dostali na vyskúšanie dve prilby u nás zatiaľ neznámej značky Scorpion - najvyššia rada s označením EXO-1000 Air a lacnejšia EXO-450 Air.
04.05.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 9155 [Bleskovky - Predstavujeme]

Rukavice 4SR 96 Kuba Smrž
Kvalitné, dobre vyzerajúce rukavice s maximom ochrany (ruky :-) ). „Smržovky“ od 4sr by mohli byť jednými z nich.
a tešiť sa môžte na ďalšie články a testy oblečenia resp. motorkárskej výbavy. Nebudem veľa prezrádzať, ale dočkáte sa podrobných informácií aj o produktoch značiek zvučného mena už čoskoro.
Mototesty
S príchodom sezóny je spojený aj príchod noviniek, ktoré sme mali možnosť vidieť na rôznych výstavách či už doma, alebo v zahraničí. Naša redakcia v máji otestovala a priniesla reporty z testov týchto noviniek:
14.06.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10228 [Testy a predstavenia - Test]

Malaguti Phantom F12R Bayliss limited edition
Koho by napadlo, že sa nám dostane pod ruky Baylissova replika? A ešte k tomu otvorená na plnú dávku neudržateľného výkonu!
31.05.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14822 [Testy a predstavenia - Test]

Hrdá „mrcha“ - HONDA VT1300CX
Honda sa konečne rozhodla urobiť krok do neznáma a svetu priniesla niečo, o čom väčšina z nás mohla iba snívať pri pozeraní OCC (Orange County Choppers). Na trh prišla s veľkoobjemovým custom choperom, ktorý je vlastne legálna pozvánka do sveta custom bikov.
20.05.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 15588 [Testy a predstavenia - Test]

Príjemná spoločníčka - Honda CBF1000
Predstavovať vám ju určite nemusím, každý ste sa s ňou stretli, či už so starším alebo novším ročníkom. O staršom modeli sa môžte dočítať tu. S malými úpravami sa vyrába už od roku 2005 a našla si veľa spokojných zákazníkov. Tento rok však vstúpila na trh s výrazným face liftom. Športovejšie vyzerajúca kapotáž, rám vychádzajúci z CB1000R, modernizované budíky a jeden výfuk.
17.05.2010 - Cacao Čitatelia: 18283 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Mobilná obývačka menom Can-Am Spyder RT
Medzi prvými tohtoročnými testovakčami sme mali možnosť jazdiť na naozajstnej chuťovke. Počas dvoch dní nám totiž robil spoločnosť zaujímavý stroj zámorskej produkcie, ktorý by sme bez problémov mohli označiť ako Goldwing na troch kolesách...
Túto sezónu nám pane hovorí zbrusu nový Versys. Začiatok ohlásil článok
13.05.2010 - Cacao Čitatelia: 14877 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Kawasaki Versys - bike na každý deň? Začiatok celosezónneho testu
Posledný aprílový deň sme si od dovozcu Kawasaki prebrali nového spoločníka na túto sezónu, aby sme preverili jeho kvality zo všetkých strán. Začíname.
a v priebehu sezóny vás budeme informovať, ako si na nás to zvieratko zvyklo a ako si počína v našich rukách.
Akcie re(d)akcie
Mesiac všakovakých prasačiniek pod čerešňami sa niesol aj v svižnom tempe príprav na už tradičnú akciu milovníkov bahna. Awia vám pripravil svinsky dobrú trať (keďže všetci si chrochtali blahom) a posledný májový víkend sa vybralo 100 súťaženia chtivých do výcvikových priestorov Levočských vrchov overiť si svoj orientačný zmysel. A bolo že tam váľania. Každý si svojho kúska blatka užil hlavne v smradľavých mlákach a záverečnej dobrovoľnej kúre podtatranským bahnom. Viac ale čítajte v článku a nezabudnite si vybrať v galérii svojho favorita v súťaži o najlepšie rozstrekovanie bažín.
10.06.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17909 [Šport - Rally]

Reportáž Touratech Travel Event + Motoride Enduro Challenge 2010
Tak a je za nami ďalší ročník TT Eventu a orientačnej Rally v Levočských vrchoch. Po mesiaci dažďov sa na jeden víkend vyčasilo, aby sme zažili neuveriteľnú akciu v Haligovciach a od pondelka znovu začalo pršať... Kto v Haligovciach bol, určite neoľutoval!!!
Awiovi predsa len chýbalo to šteklenie adrenalínu, lebo v Levočských vrchoch jazdil akurát tak na aute spolu so mnou, a tak nečudo, že bol pred Erzberg-om rozžiarený ako radnica na Vianoce. Report z tejto akcie si budete môcť prečítať v priebehu júna. Snáď sa s nami podelí aj o jedno extra video z jeho presunu po skončení závodu.
Minulý víkend Peter Fischer organizačne zabezpečil spomienkovú jazdu za zosnulých motorkárov a stretla sa nám tam pekná hŕstka strojov. Osobne ma teší, že si táto akcia získava čoraz viac ľudí a že bola vždy bezproblémová. Dúfam, že to takto ostane aj v budúcich rokoch.
14.06.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13205 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

6. ročník Jazdy za zosnulých motorkárov
Netradičná jazda v mene tých, ktorí už nie sú medzi nami, prebehla tento víkend už po šiesty krát. Stretli sme sa v strede Slovenska na spomienkovej jazde na horský prechod Šturec.
Ak sa pýtate "Prečo to ten Jožo Pročko moderoval?", odpoveď je jednoduchá. Pretože Jožo pochádza z Halíča a Halíčska motorkáreň je jeho dielom a zároveň srdcovou záležitosťou.
18.05.2010 - jozo13 Čitatelia: 10654 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Aká bola 5. Haličská Motorkáreň
Jubilejný piaty ročník bol už počas prípravy poznačený zvláštnymi okolnosťami. Pán starosta nám pri vybavovaní povedal, že on a niektorí poslanci si neželajú aby bola takáto akcia v Haliči.
Z akcií už iba v krátkosti spomeniem Honda day na Slovakiaringu
18.05.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9679 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda deň na Slovakiaringu 2010
Na 12. mája pripravili páni z Hondy Slovakia ďalší okruhový deň pre novinárov a majiteľov tejto populárnej, pravdepodobne aj najpopulárnejšej značky motoriek vôbec.
Návrat k červeným trenírkam
To najlepšie na koniec. Na MDD sme pre všetky deti odštartovali sériu večerníkov v spoločnosti Street Custom-ov z rokov, keď Bambuľka ešte verila, že deti nosí bocian a sladkosti Mikuláš. Situáciu doby produkcie súčasných youngtimerov nám priblíži dedo Romoto. Zo seriálu Motorky môjho života stihli vyjsť už tieto články a každý týždeň k nim pribudne ďalší.
15.06.2010 - Romoto Čitatelia: 18128 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba z 90. rokov - Simson - časť 3.
Ozajstný motorkár veľmi zle znáša prerušenie alebo ukončenie kariéry. To bol aj môj prípad po ukončení pretekárskej činnosti môjho syna. Motocykel sme predali a zrazu nebolo čo montovať.
08.06.2010 - Romoto Čitatelia: 20956 [Vaše stroje - Moja motorka]

Motorky spred roku '89 - časť 2.
Minule som skončil svoje rozprávanie pri spomienke, aké kapotáže vyrábali bratia Slížikovci zo Sasinkova...
01.06.2010 - Romoto Čitatelia: 17492 [História]

Moje prvé stroje - časť 1.
Ahoj motorkári! Pri čítaní Motoridu si rád prečítam názor „druhého redaktora“. Je to preto, že tento jazdec má zvyčajne menej času na jazdu s motorkou a teda „musí“ ju vnímať intenzívnejšie ako prvý redaktor, ktorý má možno viac času na to, aby si motorku „užil“.
Pripravujeme
V najbližšej dobe sa môžete tešiť na predstavenie top turistického modelového radu oblečenia od Heldu, časom sa pozrieme na zúbok aj konkurencii z tejto oblasti. Už v pondelok vyjde prvá časť predstavenia prilieb, ktoré budeme v tejto sezóne nosiť na hlavách a pribudnú aj ďalšie články o oblečení značky 4SR.
Čo sa týka testovačiek, tak momentálne máme plné ruky práce. Na svoje si prídu čopráci, ale zabrdneme opäť aj do kategórie superšport a iných univerzálnych strojov.
Ako ostravak ostravsky hovorí - dúfam, že po zbytok sezóny už nebude liať ako alergikovi z rypáku a tých príjemných suchých kilometrov si užijeme dostatok.
Juro Juraj Odin Klačko Klačko
Pridané: 18.06.2010 Autor: Juraj Odin Klačko Zdieľať
Seriál článkov - Editorial Motoride.sk:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
Ďalšie články tohto autora:
- Mr. Univerzál - Kawasaki Versys v Alpách
- Redakcia v prilbách Suomy - časť 2. - Spec1R a Spectre
- Aký bol 1. Mediznárodný festival motorkárskych filmov?
- Test Piaggio Vespa S 125 ie - štýlová kombinácia tradičného a moderného
- Záver dlhodobého testu: Honda CBF 125 najazdila u nás 12000 km
- Husqvarna 2010 test day Sverepec
- Ochutnávka Motoride stretka alebo ako malá CBF-ka zvládla 580 km za 12 hodín
- Test Honda VTR 250 - malé šikovné športové véčko
- BMW G 450 X Factory Replica Edition
- YAMAHA R1 na Slovensku odhalená

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!