Anketa:
Seriál článkov: Intermot Kolín 2012
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 8.
02.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4656 [Novinky - Predstavujeme]

Naživo Intermot Kolín 2012 - Ducati
Ako sa očakávalo v Ducati sa najviac hľadelo na vynovenú Multistradu 1200, no Ducati priniesla aj zopár pekne upravených terajších modelov.
02.10.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 5058 [Novinky - Predstavujeme]

Naživo Intermot Kolín 2012 - Suzuki
Pri svojom 60tom výročí firma Suzuki predstavila dlho očakávanú inováciu svojej vlajkovej lode medzi skútrami – Burgman 650.
02.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5699 [Novinky - Predstavujeme]

Naživo Intermot Kolín 2012 - Honda
Honda konečne vyslyšala modlitby mnohých priaznivcov retro bikov a predviedla finálnu verziu CB 1100, ktorá ide do sériovej výroby. Okrem toho ukázala nové skútre a špeciál CRF450 Rally, ktorý pôjde na Dakar.
02.10.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 4799 [Novinky - Predstavujeme]

Naživo Intermot Kolín 2012 - Triumph
Triumph pri oslavách 110teho výročia predstavil dokopy 5 noviniek, aj keď 2 z nich sú “len” vylepšené verzie.
02.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6266 [Novinky - Predstavujeme]

Naživo Intermot Kolín 2012 - KTM
V stánku KTM sme mohli po prvý krát naživo vidieť dve novučičké cestovné endurá 1190 Adventure a Adventure R.
02.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4747 [Novinky - Predstavujeme]

Naživo Intermot Kolín 2012 - Yamaha
Yamaha v Kolíne prekvapila najmä konceptom radového trojvalca...
02.10.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 6330 [Novinky - Predstavujeme]

Naživo Intermot Kolín 2012 - BMW a Husqvarna
BMW vybalila dlho očakávaný kvapalinou chladený boxer a predviedla ho v modeli GS. Aby sme boli presnejší 1200 GS. Okrem toho boli k videniu už avizované F700/F800 GS a 650-tky Terra a Strada v stánku Husqvarny.
02.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6584 [Novinky - Predstavujeme]

Naživo Intermot Kolín 2012 - Peugeot a Kawasaki
Naživo priamo z Kolína vám prinášame horúce informácie o novinkách z dielne francúzkeho Peugeotu a japonskej značky Kawasaki.

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!