Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1672 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28523
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16988)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11535)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Naživo Intermot Kolín 2012 - BMW a Husqvarna

 Zdieľať

Pridané: 02.10.2012 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 6218 [Novinky - Predstavujeme]

BMW vybalila dlho očakávaný kvapalinou chladený boxer a predviedla ho v modeli GS. Aby sme boli presnejší 1200 GS. Okrem toho boli k videniu už avizované F700/F800 GS a 650-tky Terra a Strada v stánku Husqvarny.

Seriál článkov - Intermot Kolín 2012:

BMW

BMW R 1200 GS:

Vlajková loď a najpredávanejšie cestovné enduro nielen u BMW, ale celosvetovo, sa dočkalo radikálnych zmien. Objem zostal nezmenený, avšak motor je kompletne nový. Ako už nasvedčovali predchádzajúce informácie, nový motor je už chladený kvapalinou. Poloha sania/výfuku sa zmenila z horizontálnej na vertikálnu, pričom sanie je zhora a výfuk zdola valca. Sanie teda už jazdcovi neprekáža pred nohami a hlavne sa zlepšilo doručenie čerstvej zmesi a odvod splodín.

Ďalšie vylepšenie GS-a zahŕňajú vecičky ako antihoppingovú spojku, výber viacerých palivových máp a režimov ABS, nový predný svetlomet s LED denným svietením, nastaviteľná výška a sklon sedadla, nastaviteľná výška sedadla spolujazdca, radiálne brzdy vpredu a dynamické ESA. GS jazdí stále na kolesách 19 a 17 palcov, ale všimli sme si širšie ráfiky s pneumatikami 170/60 R17 vzadu a 120/70 R19 vpredu. Kolesá sú dostupné ako vypletané, tak aj liate.

BMW F700GS a F800GS:

Nemecký kráľ cestovných endúr priniesol vynovené modely F700/800GS. Obe vychádzajú zo spoločného objemu 798cc a líšia sa okrem výkonu (75HP/7300rpm vs 85HP/7500rpm ) a krútiaceho momentu (77Nm/5300rpm vs 83Nm/5750rpm) hlavne zameraním.

F800GS kombinuje cestovnú turistiku spolu s výnimočnými offroad kvalitami a F700GS je skôr "user friendly" allrounder s menším dôrazom na terén a o to väčšou každodennou použiteľnosťou s nižším sedlom, dvoma kotúčmi vpredu (1 u 650ky) a ekonomickou prevádzkou. Oba modely sú vybavené ABS už v základe.

02.07.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21305 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Nové BMW F700GS a F800GS pre rok 2013

BMW inovovala populárnu dvojičku cestovných endúr modelového radu F. F650 GS od roku 2013 nahradí nový model s označením F700GS.

 

Foto:
 BMW F 700 GS 2013 BMW F 800 GS 2013 BMW R 1200 GS 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMWBMW
Model:F 700 GSF 800 GSR 1200 GS
Rok:201320132013
Novinka:NOVINKA 2013NOVINKA 2013
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)
Objem:798 ccm798 ccm1170 ccm
Max. výkon:74.8 k (55.0 kW) / 7300 ot.85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot.125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:77 Nm / 5300 ot.83 Nm / 5750 ot.125 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:12:112:112.5:1
Vŕtanie x Zdvih:82 mm x 75.6 mm82 x 75.6 mm101.0 x 73.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazkardan
Zdvih vpredu:170 mm230 mm190 mm
Zdvih vzadu:170 mm215 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová (ABS)dvoj kotúčová (ABS)dvoj kotúčová, radiál 4 piest
Priemer bŕzd vpredu:300 mm300 mm305 mm
Pneu vpredu:110/80-R19 59 H90/90-21 54 V120/70-ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm276 mm
Pneu vzadu:140/80-R17 69 H150/70-R17 69 V170/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:186 kg191 kg212 kg
Hmotnosť s náplňami:209 kg214 kg238 kg
Výška sedla:820 mm880 mm850 mm
Rázvor:1562 mm1578 mm1507 mm
Dĺžka:2280 mm2320 mm2210 mm
Šírka:880 mm945 mm953 mm
Výška:1215 mm1350 mm1450 mm
Objem nádrže:16 l16 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:192 km/h200 km/h
Spotreba paliva:4.5 l/100km4.5 l/100km5.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 266 kmcca 266 kmcca 277 km
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:za príplatok
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:za príplatok
Tempomat:za príplatok
LED denné svetlá:za príplatok
El. Podvozok:za príplatok
Iná výbava:za príplatok LED smerovky
Poznámka:
Poznámka:ABS v sériiABS v sérii.
Doplnková výbava: dynamický systém ESA (elektronické nastavenie pruženia), ASC (automatická kontrola stability), palubný počítač, LED smerovky, tempomat, LED reflektor s integrovaným denným stretávacím svetlom, kolesá s krížovým výpletom

Cena 05/2013: 13950.- EUR

Husqvarna

Husqvarna mala na stánku pripravené už avizované 650-tky vo verzii Terra do terénu, tak aj Strada na cestu.

Husqvarna TR 650 Terra a TR 650 Strada

Oba modeli sme vám už detailne predstavili pred výstavou v článku:

01.10.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9764 [Novinky - Predstavujeme]

-

Predstavenie modelov Husqvarna TR 650 Terra a TR 650 Strada

S novými modelmi TR650 Strada a TR650 Terra pokračuje Husqvarna vo svojom útoku na trh cestných motocyklov, ktorý začala minulý rok výrobou modelu Nuda 900 a Nuda 900 R.

 

Foto:
 Husqvarna TR650 Strada 2013 2013 Husqvarna TR650 Terra 2013 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:HusqvarnaHusqvarna
Model:TR650 Strada 2013TR650 Terra 2013
Rok:20132013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:652 ccm652 ccm
Max. výkon:58.5 k (43.0 kW) / 7250 ot.58.5 k (43.0 kW) / 7250 ot.
Max. krútiaci moment:60 Nm / 5750 ot.60 Nm / 5750 ot.
Kompresný pomer:12.3 : 112.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:100 x 83 mm100 x 83 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:190 mm190 mm
Zdvih vzadu:190 mm190 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm300 mm
Pneu vpredu:110/80-1990/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:140/80-17140/80-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:186 kg184 kg
Výška sedla:860 mm865 mm
Objem nádrže:14 l14 l
Poznámka:
Poznámka:Cena 02/2013 6 690,- EURCena 10/2012: 6 690,- EUR Akciová cena: 11/2012 5 990,- EUR

Pridané: 02.10.2012 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať

Seriál článkov - Intermot Kolín 2012:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: