Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2357 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30403
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17922)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12481)

Seriál článkov: Motoride Enduro Rally

Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 21.

29.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16169 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

Motoride Enduro Rally 2008 (19. - 21. 9. 2008, Dobroč)

Ani neskorší termín, ani premenlivé počasie neodradilo viac ako 50 nadšencov jazdy v teréne na veľkých endurách. Tretí ročník akcie Motoride Enduro Rally sa konal v Dobroči.

 

14.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18876 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Motoride Enduro Rally 2008 (19. - 21. 9. 2008, Dobroč)

Napriek plánovanému (začiatkom sezóny na Záhorí) Motoride Enduro Rally 2008 bude ale na konci sezóny a v Dobroči! Nenechaj si ujsť 3. ročník off-road akcie pre veľké endurá.

 

05.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18113 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

-

Motoride Enduro Rally 2007 - Tuhriná

O tom, že veľké endurá sa ani v teréne nestratia, sa prišli do Slanských vrchov presvedčiť nadšenci z Čiech aj Slovenska.

 

14.08.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11468 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Motoride Enduro Rally 2007 (24. - 26. 8. 2007, Tuhriná)

Tohtoročná Motoride Enduro Rally mala byť pôvodne vo Vyšnom Medzeve, kde sme si prezreli trať a prešli trasu výjazdu už začiatkom mája. Žiaľ, neskôr sa našli prekážky, pre ktoré nebolo možné akciu zorganizovať.

 

20.07.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22131 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

-

Aký bol prvý ročník Motoride Enduro Rally 2006

Úspešne máme za sebou prvý ročník akcie pre jazdcov na veľkých endurách, ktoré zorganizovala stránka motoride.sk. Aké to bolo?

 

28.06.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14791 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Motoride Enduro Rally 2006

Nedávno sme avizovali premiérové stretnutie priaznivcov veľkých endúr pod názvom Motoride Enduro Rally.

 

| 1 2 | Nasledujúce

Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »