Anketa:
Seriál článkov: Novinky 2016
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 45.
22.02.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10515 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda MSX125 vstupuje do roku 2016 v bojovej nálade
Spoločnosť Honda Motor Europe s potešením oznamuje nový ostrý vzhľad obľúbeného „mini-streetfighter“ modelu MSX125.
09.02.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7439 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Harley-Davidson Low Rider S 2016 - výkonný cruiser s minimalistickým štýlom
Model Harley-Davidson Low Rider priniesol veľký posun v továrenskom dizajne customov. Harley-Davidson teraz prichádza s novou generáciou spojenia výkonu a temného štýlu a do novej sezóny predstavuje model Low Rider S.
08.02.2016 - datadive Čitatelia: 14123 [Bleskovky - Novinky]

Cestovné, aj enduro - Benelli TRK 502 2016
Taliansky výrobca motocyklov Benelli, predstavil pre rok 2016 veľmi zaujímavého cesťáka, ktorý sa má vyrábať aj v enduro verzii, Benelli TRK 502
25.01.2016 - datadive Čitatelia: 12763 [Bleskovky - Predstavujeme]

Talianska adventúrka - SWM Superdual 650 2016
V našich končinách menej známy Taliansky výrobca motocyklov SWM, predstavil novinku pre rok 2016 v segmente cestovných endúr, ktorú nazval Superdual 650.
20.12.2015 - datadive Čitatelia: 5103 [Bleskovky - Novinky]

Electric Motion 2016 - trialky s elektro pohonom
Electric Motion je francúzsky výrobca elektro bikov. V ponuke má trialky s ktorými si užijete kopu zábavy a to bez emisí a aj v hale.
11.12.2015 - datadive Čitatelia: 5389 [Bleskovky - Novinky]

Energica pripravila elektro superbike Ego45 - 136k a 195Nm
Segment elektro-motocyklov sa pomaly, ale isto rozvíja a rastie. Ostrieľaný výrobcovia spaľovacích trhačov asfaltu, majú svoje lastovičky vonku buď v podobe konceptov, alebo už hotových produktov (BMW, HD, KTM, Victory). Nájdu sa ale aj taký, ktorý na trh jednej stopy vstúpili čisto iba s elektoro-motocyklami.
10.12.2015 - datadive Čitatelia: 5733 [Bleskovky - Novinky]

Indian predstavil nový Scout Sixty 2016 - najmenší a najdostupnejší Indian
Indian Motorcycles predstavili svoj "najmenší" model nazvaný Scout Sixty vhodný do každej garáže, poprípade do obývačky nad TV.
08.12.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5803 [Novinky - Predstavujeme]

Yamaha pre rok 2016 omladila turistu FJR1300
Na výstave Motorcycle Live v anglickom Birminghame predstavila Yamaha omladený model, svojho asfaltového turistu FJR1300 2016.
04.12.2015 - datadive Čitatelia: 9637 [Bleskovky - Novinky]

Kymco 2016 - tri novinky Downtown 125i/350i ABS, G-Dink 300i ABS a nový X-Town 125i/300i ABS
Aj veľký výrobca skútrov z Thajska pripravil na nadchádzajúcu sezónu novinky. KYMCO (Kwang Yang Motor Co.) prináša dva inovované a jeden úplne nový model: Downtown, G-Dink a X-Town.
16.11.2015 - datadive Čitatelia: 6564 [Bleskovky - Novinky]

Mega foto galéria: BMW G310 R 2016 - nová jednovalcová nahatá vrtuľa
Skupina BMW Motoradd predstavila definitívne svoju prvú malorážku inšpirovanú modelom S1000R. Nahatý jednoválec o objeme 313ccm.
15.11.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9191 [Bleskovky - Predstavujeme]

AJP predstavilo produkčnú verziu Rally cestovného endura AJP PR7 600 2016
Portugalský výrobca predstavil prototyp pred rokom. Teraz je na svete produkčná verzia ľahkého cestovného endura s iným motorom a komponentmi podvozku. PR7 bude predstavené bude v Miláne už čoskoro.
12.11.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3800 [Novinky - Predstavujeme]

Elektrický superšport z Nemecka - BMW eRR
BMW to s elektrickými motorkami myslí zrejme vážne. Elektrický skúter už poznáme z minulosti a teraz tu máme superšport BMW eRR.
11.11.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5168 [Novinky - Predstavujeme]

Triumph ukázal ďalšie novinky pre rok 2016 - Speed Triple S a R
Po predstavení novej rady Bonneville, Triumph ukázal aj vynovené naháče Speed Triple vo verziách S a R.
11.11.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3013 [Bleskovky - Novinky]

Pripravovaná novinka Bimota Tesi 3D RaceCafé
Bimota bymalana výstave EICMA 2015 v Miláne predstaviť hneď niekoľko noviniek. Jednou z nich bude aj model Bimota Tesi 3D Race Café.
09.11.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6993 [Bleskovky - Predstavujeme]

Honda predstavila inovované CB500F, NC750S a Integra pre modelový rok 2016
Honda dnes odhalila tri vynovené modely stredne veľkých motocyklov určených na časté dochádzanie.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!