Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1487 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 25760
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 61% (15608)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 39% (10152)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda MSX125 vstupuje do roku 2016 v bojovej nálade

 Zdieľať

Pridané: 22.02.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 10166 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Spoločnosť Honda Motor Europe s potešením oznamuje nový ostrý vzhľad obľúbeného „mini-streetfighter“ modelu MSX125.

Seriál článkov - Novinky 2016:

| Seriál článkov: Novinky 2016

MSX125 nadväzuje na dlhú tradíciu zábavných a atraktívnych malých motocyklov Honda na voľný čas. Tú v roku 1963 odštartoval pôvodný model Monkey, po ktorom nasledovali DaxApe.

Od svojho predstavenia v roku 2013 si model MSX125 získal celosvetovú obľubu a do súčasnosti sa ho predalo vyše 300 000 kusov. Jeho mimoriadne úsporný vzduchom chladený 125 cm3 motor, výstredný vzhľad a skvelá ovládateľnosť priťahujú držiteľov vodičského oprávnenia A1, pravidelných používateľov kladúcich dôraz na ekonomiku prevádzky, majiteľov obytných automobilov aj rekreačných jazdcov. Obľubu si získal taktiež ako skvelý paddock stroj pre pretekárske tímy.

Test predchádzajúceho modelu:

22.08.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 18336 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda MSX125 2013 - Opička je späť

To je skúter, či minibajk? Tak znela najčastejšia otázka okoloidúcich obzeračov. Po chvíľke zaváhania odpovedám - je to motorka – malá, smiešne milá a “cool” vtipná, ale je to motorka.

 

Honda MSX125 2016
Honda MSX125 2016

Rozsiahla modernizácia pre rok 2016 priniesla modelu MSX125 nové ostrejšie rysy a charakter strojov kategórie „mini-streetfighter“. Nová palivová nádrž a bočné panely spoločne vytvárajú čistý a vyhranený vzhľad. Nový vertikálne usporiadaný LED svetlomet dodáva MSX výraznú a ultramodernú tvár. Výraznejší nový vzhľad potom dotvára kompaktný vysoký zadok (s LED svetlom), vyššie sedlo spolujazdca a krátky výfuk pod motorom.

Honda MSX125 2016
Honda MSX125 2016
Honda MSX125 2016
Honda MSX125 2016

Zábavný, ľahko ovládateľný, prispôsobiteľný a s ešte výraznejším charakterom – nový model MSX125 sa u dílerov v celej Európe objaví počas jari 2016.

Honda MSX125 2016
Honda MSX125 2016

Nový model MSX125, ktorý sa bude vyrábať v Thajsku, je vďaka svojim malým rozmerom dobre ovládateľný, napriek tomu však jazdcovi poskytuje plnohodnotný pocit z jazdy vďaka niektorým štandardne dimenzovaným motocyklovým dielom. Ide sčasti o mini-bike a sčasti o motocykel, ktorého výkon sa skvele snúbi s istou ovládateľnosťou a štýlom kombinujúcim zmysel pre zábavu s robustnou konštrukciou pre prevádzku v mestách. Pre rok 2016 získal model MSX125 ostrejšie a výraznejšie rysy v štýle „mini-streetfighter“, kompaktný výfuk umiestnený pod sedlom a nový vertikálne usporiadaný LED svetlomet.

Osvedčený a úsporný 125 cm3 motor s priamym vstrekovaním paliva sa na MSX125 vyznačuje hladkým priebehom kriviek výkonu aj krútiaceho momentu a je spojený so štvorstupňovou manuálnou prevodovkou. Hnaciemu ústrojenstvu sekunduje kompaktný podvozok tvorený oceľovým rámom, inverznou prednou vidlicou, zavesením zadného kolesa s jedným tlmičom, hydraulickými kotúčovými brzdami (vpredu a vzadu) a širokými ľahkými 12-palcovými športovými nízkoprofilovými pneumatikami.

Pri vývoji pôvodného stroja MSX125 boli podané štyri patentové prihlásenia, ktoré sa týkali krytu delenej nádrže a rámu, čo dokazuje, akú vážnosť značka tomuto stroju prikladá. Napriek svojim malým rozmerom mal tento stroj z hľadiska celosvetových predajov, povedomia o značke a spokojnosti vlastníkov veľký dopad.

Podvozok a vzhľad

Na podvozok stroja MSX125 boli kladené tri požiadavky: musel poskytnúť základ pre praktický motocykel, ktorý by mohli začínajúci jazdci v mestskej premávke ľahko používať a parkovať s ním. Zároveň však musel rovnakou mierou umožniť použitie a ponúknuť potešenie pri jazde mimo mesta, a to aj so spolujazdcom.

Ako základ bol použitý oceľový jednochrbticový rám. Jeho tuhá rúrka so štvorcovým prierezom priamo spája hlavové zloženie a dosku s čapom kyvného ramena, pričom všetky ostatné diely sú na ráme viditeľne zavesené, a skvele tak dopĺňajú minimalistický vzhľad MSX125. Špecificky vyladená vertikálna/horizontálna tuhosť rámu a pružnosť čapu kyvného ramena a príchytiek na zavesenie motora ponúkajú skvelú rovnováhu komfortu a istoty.

Nová konštrukcia rámu taktiež umožnila efektívne umiestnenie komponentov vstrekovacej jednotky PGM-FI a elektroinštalácie vnútri nádrže bez toho, aby to viedlo k zníženiu jej objemu (5,5 litra). Rázvor kolies dosahuje príjemných 1 200 mm, pričom uhol prednej vidlice je 25° a závlek 81 mm. Pohotovostná hmotnosť stroja je 101,7 kg. MSX125 má nízko položené sedlo (765 mm), vďaka čomu je skvele ovládateľný; vzhľadom na svoje rozmery je vhodný taktiež pre majiteľov karavanov, ktorí ho môžu ľahko naložiť/zložiť, prevážať a používať.

Honda MSX125 2016
Honda MSX125 2016

Ďalším cieľom pri vývoji modelu MSX125 bolo vyvinúť systém zavesenia kolies, ktorého kvalitami by motocykel vybočoval zo svojej triedy. 31 mm inverzná vidlica – použitá na 125 cm3 motocykli Honda vôbec prvýkrát – znižuje neodpruženú hmotnosť a vďaka väčšej ploche piestov (oproti štandardnej teleskopickej vidlici) ponúka lepšie tlmenie v celej dĺžke zdvihu. Vrchné a spodné body upevnenia vidlice majú plnohodnotný rozmer, čím ďalej zlepšujú ovládateľnosť a dodávajú jazdcovi pocit istoty. Ľahký a robustný zadný tlmič je spojený s jednoduchým a odolným oceľovým kyvným ramenom v tvare písmena H, ktoré je vyrobené z oceľových profilov 50 mm × 25 mm.

Najdôležitejšou súčasťou vzhľadu aj funkcie novej Hondy MSX125 sú jej 12-palcové kolesá z ľahkých zliatin, ktoré disponujú širokými 2,5-palcovými ráfikmi. Nové lúče v tvare písmena Y nielen skvele vyzerajú, ale taktiež šetria hmotnosť. Predná pneumatika s rozmerom 120/70-12 spolu so zadnou pneumatikou s rozmerom 130/70-12 dodávajú stroju novú dynamiku, a to tak z hľadiska vzhľadu, ako z hľadiska výkonov. Hydraulický dvojpiestový predný a jednopiestový zadný brzdový strmeň ovláda predný 220 mm a zadný 190 mm kotúč.

Honda MSX125 2016
Honda MSX125 2016

Skvele čitateľný kompaktný prístrojový panel tvorený LCD displejmi poskytuje jazdcovi všetky potrebné informácie – rýchlomer, dve denné počítadlá, palivomer a hodiny. Vynulovanie denných počítadiel či hodín, alebo prepínanie medzi tachometrom a denným počítadlom je možné tlačidlami na bokoch displeja.

Honda MSX125 2016
Honda MSX125 2016

Vzhľadom na svoju individualitu (a taktiež na individualitu svojich majiteľov) je MSX125 k dispozícii v štyroch farebných vyhotoveniach:
Matná sivá metalická Matt Axis Grey Metallic
biela perleťová Pearl Himalayas White
červená perleťová Pearl Valentine Red
žltá Lemon Ice Yellow

Honda MSX125 2016
Honda MSX125 2016
Honda MSX125 2016
Honda MSX125 2016

Motor

Dvojventilový vzduchom chladený 125 cm3 motor na MSX125 vychádza z osvedčených hnacích agregátov značky Honda povestných nízkou spotrebou, jednoduchou obsluhou a dlhou životnosťou. Ďalší vývoj motora pre MSX125 viedol k dodatočnému zníženiu spotreby paliva; motor využíva technológiu s nízkym trením, ako je napríklad posunutý valec alebo valčekové vahadlo pre pohon ventilu. Znížením hmoty kľukového hriadeľa sa zlepšila odozva na plyn a bol dosiahnutý plynulejší nárast výkonu.

Pocit jazdy na plnohodnotnom motocykli modelu MSX125 dodáva štvorstupňová prevodovka s manuálnou spojkou, ktorá ponúka hladké a presné radenie. Koleso prevodovky s 15 zubmi, koleso koncového prevodu s 34 zubmi a 12-palcové pneumatiky zaisťujú skvelú dynamiku pri jazdách v meste aj možnosť pomalej jazdy na vyšší rýchlostný stupeň – oboje ideálne pre jednoduchú jazdu v hustej premávke.

Honda MSX125 2016
Honda MSX125 2016

Sofistikovaný systém elektronického vstrekovania paliva zaručuje vysokú účinnosť spaľovania a vďaka riadeniu nasávania aj výfuku zaisťuje pružnú odozvu na otočenie plynovej rukoväti. Spojovacia rúrka nasávania a prívodný kanál sú delené, čo umožnilo optimalizovať ich dĺžku pre konzistentný prísun krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach. Veľká 3-litrová vzduchová komora a panelový mokrý papierový filter zaisťujú spoľahlivý a tichý prísun vzduchu; samotný filter má životnosť 16 000 km. Model pre rok 2016 je vybavený novým krátkym výfukom umiestneným pod sedlom.

Všetky súčasti motora Hondy MSX125 predstavujú skvelú zmes dynamického výkonu, dostupnosti, zábavy a skvelej variability. Úsilie venované zníženiu vnútorného trenia a zvýšeniu účinnosti nasávania a výfukového systému viedlo k vytvoreniu mimoriadne úspornej jednotky.

Video: Honda MSX125 2016


Pridané: 22.02.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda MSX 125 2016:

Foto:
Honda MSX 125 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:MSX 125
Rok:2016
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:124.9 ccm
Max. výkon:9.79 k (7.20 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:10.9 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:9.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52,4 mm x 57,9 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:OHC (2V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 4-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:kotúčová dvojpiestiková
Priemer bŕzd vpredu:220 mm
Pneu vpredu:120/70-12
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:190 mm
Pneu vzadu:130/70-12
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:101.7 kg
Výška sedla:765 mm
Rázvor:1200 mm
Dĺžka:1760 mm
Šírka:755 mm
Výška:1010 mm
Svetlá výška:160 mm
Objem nádrže:5.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:1.52 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 271 km
Doplnková výbava:
ABS:nie
LED denné svetlá:áno, v sérii
Iná výbava:LED svetlomet a zadné svetlo

Seriál článkov - Novinky 2016:

| Seriál článkov: Novinky 2016

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria