Anketa:
Energica pripravila elektro superbike Ego45 - 136k a 195Nm
ZdieľaťPridané: 11.12.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 5304 [Bleskovky - Novinky]
Segment elektro-motocyklov sa pomaly, ale isto rozvíja a rastie. Ostrieľaný výrobcovia spaľovacích trhačov asfaltu, majú svoje lastovičky vonku buď v podobe konceptov, alebo už hotových produktov (BMW, HD, KTM, Victory). Nájdu sa ale aj taký, ktorý na trh jednej stopy vstúpili čisto iba s elektoro-motocyklami.
Seriál článkov - Novinky 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
Energica predstavila svoj prvý elektro-superbajk v roku 2013 podnázvom eCRP, neskôr premenovaný na Ego. Minulý rok na výstave v Miláne vzbudil pozornosť ich elektro naháč Eva. Tento rok prišli taliani znova so super-bajkom pod názvom Ego45.
Nový model má 136 koňový, olejom chladený, trojfázový elektromotor s krútiacim momentom 195Nm, ktorý dokáže udeliť bajku max. rýchlosť 245km/h. Akumulátory vydržia 190km eco jazdou (cca 60km/h) alebo 100km pri športovej jazde (100km/h). Štandardné nabíjanie trvá približne 3 hodiny, s nabíjačou od výrobcu cca 30min. na 85% kapacity.
Bajk je prešpikovaný elektronikou, má zabudované GPS, Bluethooth, GSM, WiFi atď a kvalitnými komponentami (Ohlins, Brembo, Bosch). Použité je vo veľkej miere uhlíkové vlákno a iné moderné materiály. Váha 258kg a cena okolo 25.000 EUR.
Video: Energica Ego 2015 - elektro superbike
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Energica |
Model: | Ego45 |
Rok: | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | Elektromotor |
Max. výkon: | 136.0 k (100.0 kW) / ot. |
Max. krútiaci moment: | 195 Nm / ot. |
Chladenie: | vzduchom a olejom |
Pohon / Podvozok: | |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 258 kg |
Výška sedla: | 810 mm |
Rázvor: | 1465 mm |
Dĺžka: | 2140 mm |
Šírka: | 830 mm |
Výška: | 1140 mm |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 240 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3 s |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | nie |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Iná výbava: | Vidlica aj tlmič Ohlins, Bosch ABS, farebná TFT prístrojovka |
Poznámka: | |
Poznámka: | Striedavý motor s permanentným magnetom, chladený vzduchom a olejom Kapacita batérie 11,7 kWh Dojazd 150km Doba nabitia cca 3h cez 220V zásuvku |
Pridané: 11.12.2015 Autor: datadive Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Electric Motion 2016 - trialky s elektro pohonom - datadive
- Elektrický superšport? Áno, Energica eCRP - Vlcko
- EICMA Miláno 2014 - Energica Eva 2015 - elektrický naháč - Awia
- TomTom RIDER 40: Pre radosť z jazdy a adrenalínové zážitky - Redakcia
- Peugeot predstavil 5 noviniek a elektro skúter Genze 2.0 - EICMA Miláno 2015 - Awia
- Kawasaki ZX-10R Ninja 2016 - nie len facelift, ale poriadna inovácia - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Speed Triple 1050 S 2016 - chuligán nám dospel
- Nový Ducati Superbike s V4 motorom?
- Nová Jawa 350 OHC?
- Intermot 2016: Harley Davidson s novými motormi
- Intermot 2016: Horex predstavil retro klasiku s VR6 motorom
- Intermot 2016: Novinky značky Indian
- Boli sme na siedmom ročníku Honda Fest, Lipno - Šumava 2016
- Vyskúšali sme šidlá pre vodičáky A2: Hondu CB500X a Hondu CB500F
- Boli sme na BMW Motorrad Fest 2016 v Poľsku
- Harley-Davidson Praha druhý krát Kráľom Customov
- ... zobraz všetky články od tohto autora