Anketa:
Seriál článkov: Sony Ericsson Freestyle Motocross
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 5.
07.10.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4547 [Novinky - Súťaž]

Súťaž o vstupenky na Sony Xperia Freestyle X-Night 2014
Aj tohto roku vám prinášame súťaž o vstupenky na obľúbenú FMX show, ktorá sa vracia do Košíc.
23.09.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4270 [Šport - Freestyle MX]

Sony Xperia Freestyle X-Night 2014: Arénu rozpália štyri nádeje freestyle motokrosu!
Jazdeckú zostavu 7. ročníka motoristickej šou Sony Xperia Freestyle X-Night okorení 25. októbra 2014 pikantný súboj štvorice mladých dravcov. V zostave ostrieľaných mien sa chce presadiť kvarteto, o ktorom ešte v budúcnosti budeme veľa počuť. Podľa mnohých odborníkov sa jeden z nich stane už o pár sezón novým kráľom!
01.09.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4594 [Novinky - Pozvánka]

Sony Xperia Freestyle X-Night 2014: Prvý svetový jazdec do Košíc potvrdený!
KOŠICE – Prvé meno jazdca svetovej triedy je definitívne potvrdené. Na 7. ročníku adrenalínovej motoristickej šou Sony Xperia Freestyle X-Night sa 25. októbra 2014 predstaví známy a obľúbený jazdec absolútnej svetovej špičky.
21.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7523 [Šport - Motocross]

Vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Motocross až do Vianoc za jedinečnú cenu!
Organizátori akcie Sony Ericsson Freestyle Motocross pripravili pre fanúšikov ďalšie prekvapenie.
20.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9397 [Šport - Motocross]

Sony Ericsson Freestyle Motocross opäť na Slovensku
Freestyle motocross si na Slovensku získava čoraz viac fanúšikov o čom svedčí fakt, že už po tretí raz sa v košickej Steel aréne bude konať známa akcia Sony Ericsson Freestyle Motocross.
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!