Anketa:
Sony Xperia Freestyle X-Night 2014: Arénu rozpália štyri nádeje freestyle motokrosu!
ZdieľaťPridané: 23.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4268 [Šport - Freestyle MX]
Jazdeckú zostavu 7. ročníka motoristickej šou Sony Xperia Freestyle X-Night okorení 25. októbra 2014 pikantný súboj štvorice mladých dravcov. V zostave ostrieľaných mien sa chce presadiť kvarteto, o ktorom ešte v budúcnosti budeme veľa počuť. Podľa mnohých odborníkov sa jeden z nich stane už o pár sezón novým kráľom!
Seriál článkov - Sony Ericsson Freestyle Motocross:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Sony Ericsson Freestyle Motocross | Nasledujúci
O kom je vlastne reč? Organizátorom sa podarilo získať na štartovú listinu do košickej Steel Arény českého mladíka Matěja Česáka (15), Nemca Luca Ackermana (16), Španiela Franza Meyera (19) a k nim Filipa Podmola (17), mladšieho brata svetového šampióna Libora!
„Je to prvá prehliadka next generation freestyle motokrosu,“ tvrdí promotér akcie Jozef Murín z Boardcore Agency. „Ale pozor, ak si myslíte, že títo chlapci prídu robiť len komparz a zhrabnúť štartovné, ste mimo. Osobne predpokladám, že sa niektorý z nich dostane do finálovej osmičky a možno aj najlepšej štvorky!“
Čo od nich môžeme čakať? Matěj Česák štartoval v Košiciach aj vlani. Začiatkom leta mal nepríjemný pád, zranenie ruky ho vyradilo na pár týždňov z hry, ale už je zasa kompletný a nažhavený zažiť skvelé košické publikum!
![]() |
Matěj Česák |
Nemec Luc Ackermann je momentálne najmladší jazdec na profesionálnej scéne. Za posledný rok urobil obrovský výkonnostný skok. V seriáli X- Fighters konkuruje najlepším a dokáže to aj na Slovensku!
![]() |
Luc Ackermann |
Filip Podmol je mladší brat Libora Podmola. Korunný princ pripravený prebrať žezlo po úspešnom bratovi už v Košiciach skákal – bolo to v roku 2008, chodil do piatej triedy základnej školy a namiesto motorky mal pod zadkom BMX bicykel. Práve Košice budú mať tú česť vidieť Filipovu FMX premiéru a zároveň bratov Podmolovcov prvý raz spolu v jednej aréne!
![]() |
Filip Podmol |
Toreádor Franz Meyer sa pod dohľadom ďalšieho skvelého Španiela Jose Mirallesa zdokonaľuje každým dňom a s novými skúsenosťami rastie aj jeho sebavedomie. Jeho jazdy sú južansky šialené a plné náročných, priam horkokrvných trikov!
![]() |
Franz Meyer |
Ak ste zvedaví na súboj štyroch mladých pušiek, neprehliadnite predpredaj vstupeniek na ticketportal.sk. Vstupné je 21,90 eur, organizátori ponúkajú rodinám a partiám nadšencov možnosť využiť zvýhodnený balíček Quattro pre 4-členné skupiny za 79,90 eur.
Sony Xperia Freestyle X-Night 2014
Kde: Steel Arena Košice
Kedy: Sobota 25. októbra 2014 o 20:00
Viac info: www.fmx.sk
![]() |
Pridané: 23.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Sony Ericsson Freestyle Motocross:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Sony Ericsson Freestyle Motocross | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Zostava jazdcov Sony Xperia Freestyle X-Night v Košiciach je definitívne uzavretá! - Redakcia
- Sony Xperia Freestyle X-Night 2014 - V Košiciach kraľoval Libor Podmol! - Awia
- Sony Xperia Freestyle X-Night sa vráti 16. novembra 2013 do Košíc! - Redakcia
- Sony Xperia Freestyle X-Night 2013: Ďalší traja top jazdci potvrdili štart v Košiciach! - Redakcia
- Sony Xperia Freestyle X-Night 2014: Prvý svetový jazdec do Košíc potvrdený! - Redakcia
- Libor Podmol potvrdil účasť na Sony Ericsson Freestyle Motocross v Bratislave 2011 - Redakcia
- Do finále Sony Xperia X-Night chce aj 12-ročný talent Matěj Česák! - Redakcia
- Na Sony Xperia Freestyle X-Night 2014 do Košíc mieri jazdec z absolútnej svetovej špičky! - Redakcia
- Víťaz X-Games Libor Podmol potvrdil účasť na Sony Xperia Freestyle X-Night 2013 v Košiciach - Redakcia
- Súťaž o vstupenky na Sony Xperia Freestyle X-Night 2013 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!